SUBTECH SPORTS Pro Drybag

EET ingår ett europeiskt distributionsavtal med den prisbelönta tillverkaren SUBTECH SPORTS

EET har precis ingått ett europeiskt distributörsavtal med SUBTECH SPORTS rörande hela deras produktsortiment. Det är första gången som EET inleder ett samarbete med en tillverkare inom extremsport för att distribuera väskor och fodral inom området outdoor och adventure.

”Vi har haft en löpande dialog sedan början av 2020 och vi är därför mycket glada över att äntligen kunna hjälpa till att introducera och distribuera varumärket SUBTECH SPORTS i Europa. Med detta varumärke kommer EET tillsammans med våra återförsäljare kunna erbjuda marknadens mest hållbara väskor till kunder inom både polis, räddningstjänst och extremsportsutövare. Med sina unika produkter av högsta kvalitet har SUBTECH SPORTS redan uppnått kultstatus inom många olika branscher, och EET kommer via vårt officiella återförsäljarnätverk i hela Europa nu kunna erbjuda produkterna till både B2B- och B2C-segmenten, inklusive specialbutiker inom extremsport”, säger Mats Holmqvist, Sales Manager Retail, EET.

Sedan 2015 har SUBTECH SPORTS-produkterna noggrant blivit utvalda av US Airforce, Coast Guard, Marine Police, Sea Rescue, Pararescue och Special Forces, där alla måste kunna hålla sin utrustning torr och skyddad när man till exempel kastar en väska från 3000 meters höjd eller transporterar känslig utrustning 25 meter under havsytan, 365 dagar om året.

SUBTECH-produkterna används av några av världens största namn inom extremsport, och deras team av utövare och Guinness World Record-äventyrare från hela världen som övertygas av deras produkter växer ständigt. Deras expertis och hur teamets (TEAM SUBTECH) utövare använder deras produkter ger SUBTECH SPORTS en ovärderlig kunskap som bara ett fåtal andra varumärken kan matcha.

"Vi är ödmjuka över var vi befinner oss idag och vart vi är på väg. Att tillverka vattentäta produkter i högkvalitetssegmentet, som vi gör, kräver en ständig och långvarig arbetsinsats. Oavsett hastighet och eventuella bakslag måste ribban alltid sättas på den högsta standarden, och vi får aldrig tappa slutmålet ur sikte. Det är vår intention, och det är vad vi förbinder oss till varje dag, säger Erik Lyth, grundare och CEO hos SUBTECH SPORTS.

SUBTECH SPORTS-produkterna är tillgängliga via EET´s nätverk, som består av mer än 30 000 återförsäljare över hela Europa och säljs inom ett prisintervall från 199 SEK för en aerospace aluminiumkarbin med låg vikt, som gör det enkelt att fästa utrustning i din väska eller ryggsäck (CE-certifierad till att bära upp till 3.000 kg.), till en vattentät och stötsäker väska för 799 SEK, som skyddar den bärbara datorn när du reser, pendlar eller jobbar hemifrån. I den dyrare änden av skalan erbjuder sortimentet också den vattentäta (ner till 50 meter) väskan, som också är stöttålig och fuktbeständig och kan flyta, även när den är fullpackad.

För mer information vänligen besök subtechsports.com. För att se TEAM SUBTECH i aktion, besök www.instagram.com/subtechsport eller www.youtube.com/teamsubtech för att se när grundaren och CEO Erik Lyth träffar teamet för att höra deras unika historia om hur de blev bäst i världen. Och så kommer du naturligtvis att kunna se en massa klipp med extremsport från hela världen.

För foton:
Högupplösta foton kan laddas ner från vår partnerportfölj.
För ytterligare information vänligen kontakta:
Erik Lyth, grundare och CEO
SUBTECH SPORTS
erik@subtechsports.com

Om SUBTECH SPORTS

SUBTECH SPORTS är ett prisbelönt företag som tillverkar väskor och fodral. Företaget grundades 2011 av svensken Erik Lyth och har för närvarande sitt huvudkontor i Sverige.

Ett växande team av extremsportare och branschledande formgivare, drivna av nyfikenhet och uppfinningsrikedom, har sedan starten kontinuerligt flyttat gränserna med ett tydligt mål att utveckla världens bästa vattentäta väskor och fodral skapade för att ta med på äventyr.

Eftersom SUBTECH-produkterna måste klara att släppas från flygplan på 3000 meters höjd, kastas mitt i havet och transporteras 25 meter under havsytan, 365 dagar om året och fortfarande hålla livet ut, så är funktion, kvalitet och hållbarhet det enda som betyder något för SUBTECH när de utvecklar deras banbrytande väskor och fodral.

Idag används SUBTECH SPORTS prisbelönta produkter av ett globalt nätverk med de allra bästa inom extremsport, vattensport och Guinness World Record-äventyr, som alla är noggrant utvalda för att ingå i en toppelitgrupp som heter TEAM SUBTECH. Tillsammans fortsätter de att flytta gränserna för vad som är mänskligt möjligt tack vare de innovativa SUBTECH-produkterna.