EET ingår ett samarbete med svenska JAYS

EET ingår ett samarbete med svenska JAYS

EET Europarts har just ingått ett samarbete med det svenska ljudmärket JAYS om försäljning och distribution av JAYS-produkter i respektive Norden och Baltikum. Avtalet gör det möjligt för EET att adressera en bred marknad inom kategorin hörlurar och trådlösa högtalare.

EET Europarts är glada att nu kunna erbjuda ett brett utbud av ljudprodukter till massmarknaden. Detta sker i kraft av det avtal som EET just har tecknat med svenska JAYS, som producerar högkvalitativa hörlurar och högtalare med en stilfull nordisk design och till en mycket rimlig prispunkt.

”Vi är oerhört glada över att vi nu har ingått ett samarbete med JAYS för försäljning och distribution av deras produkter i både Norden och Baltikum. JAYS hörlurar passar perfekt på marknaden och hjälper EET att tillhandahålla hörlurar som matchar efterfrågan som vi upplever där ute. När det gäller design appellerar JAYS till den stilmedvetna kundgruppen samtidigt som de har en mycket rimlig prispunkt”, säger Mats Holmqvist, Sales Manager Retail hos EET Europarts AB.

Swedish JAYS, som har utvecklat ljudprodukter i form av hörlurar sedan 2006, har just utökat sitt sortiment till att inkludera bärbara Bluetooth-högtalare. Kärnvärdet bakom alla JAYS-produkter är ett kompromisslöst fokus på teknik och innovativ design, och designfilosofin lägger vikt på att skapa harmoni genom en blandning av funktionalitet och stil.

”JAYS har valt att samarbeta med EET Europarts som distributionspartner i Norden och Baltikum på grund av deras gedigna erfarenhet och strategi i dessa regioner. Samtidigt kan EET tillhandahålla den värdefulla och nödvändiga service och support som behövs för JAYS för att lyckas lansera de nya produkterna på dessa marknader. Vi ser fram emot att komma igång med samarbetet”, säger Brian Larsen, Commercial Development Director, JAYS Headphones AB

JAYS’ produkter finns redan tillgängliga hos utvalda återförsäljare i både Norden och Baltikum.

Om Northbaze Group AB

Northbaze Group är en börsnoterad verksamhet på Nasdaq First North Growth Market. Northbaze Group grundades 2006 med en vision om att alla ska ha möjlighet att uppleva bra ljud och sofistikerad design. Koncernen utvecklar, producerar och marknadsför sina egna varumärken och produkter inom "Audio & Sound" och "Smart Mobility" till utvalda marknader globalt och online. Det välutvecklade produktsortimentet marknadsförs under varumärken som Jays-hörlurar, Jays-högtalare, Clint Audio, Clint Digital, Krusell, Pagalli, Walk on Water och KAVAJ. Koncernen utvecklar och tillverkar också produkter för andra ansedda varumärken på OEM-basis. Northbaze Group har för närvarande verksamhet i Sverige, Danmark, Tyskland, Hong Kong och Thailand, där företagets egen produktion inom Smart Mobility också finns.

Inom området "Audio & Sound", som inkluderar Jays Headphones, förvärvade gruppen 2019 det prisbelönta danska ljudmärket CLINT® Digital med målet att etablera gruppens framtida investering i streaming av ljud via multimedia och smarta högtalare. År 2018 utvidgade gruppen området "Smart Mobility" genom förvärvet av Krusell, som designer och tillverkar mobila tillbehör och väskor av högsta kvalitet. Det tyska e-handelsföretaget KAVAJ förvärvades och integrerades i april 2019 i syfte att stärka koncernens online-närvaro genom främst Amazon och andra online-marknadsplatser.

I slutet av 2017 tillkännagav Northbaze Group sin nya koncern- och tillväxtstrategi, baserad på stark organisk tillväxt med lönsamhet i kombination med affärsstyrd ljudsegmentstillväxt och andra nära relaterade konsumentelektronikprodukter och tjänster samt smart connectivity och mobila produkter. Northbaze-gruppen avser att slutföra majoriteten av förvärven under de kommande åren för att diversifiera sina investeringar och bygga en stark grupp med ett tydligt fokus på långsiktig lönsam tillväxt.

Northbaze-gruppens långsiktiga årliga finansiella mål är att ha en årlig tillväxttakt på 20 procent med en samtidig lönsamhet på minst 10 procent EBITDA och en solvensgrad på över 30 procent. Koncernen strävar efter att öka sin andel av försäljningen inom B2C och online med cirka 10% per år under de kommande tre åren, och samtidigt stärks erbjudandena genom befintliga detaljhandelskanaler. Koncernen kommer inte att lämna kontinuerliga detaljerade prognoser, men dess verksamhet kommer att styras helt mot företagets långsiktiga finansiella mål.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Consumer Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive:
HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 24 länder spridda över Europa. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Relaterat innehåll