EET utökar smarta hem-portföljen genom ett partnerskap med Nanoleaf

EET utökar smarta hem-portföljen genom ett partnerskap med Nanoleaf

EET har precis inlett ett nytt och spännande samarbete med Nanoleaf – en av världens ledande och mest innovativa tillverkare av smart belysning. Nanoleaf är känt över hela världen för att utveckla intelligent belysning med ett brett utbud av moduler som kan styras med röst, via app eller med förinställda scenarier.

Hos EET är vi glada över det nyetablerade samarbetet som passar väldigt bra in i EETs befintliga smarta hem-portfölj.

"Nanoleaf har stått på önskelistan hos EET sedan 2018, då vi såg de första produkterna på CES-mässan i Las Vegas. Nanoleaf fortsätter att skapa nya produkter som både öppnar nya marknader och passar väl in i våra befintliga kanaler, som redan har Nanoleaf i produktportföljen. Att EET nu har valts ut som ny distributör för Nanoleaf i Norden bekräftar att vi har en solid och stark kanalstrategi som är attraktiv för smarta hem-tillverkare som Nanoleaf", säger Mats Holmqvist, Sales Manager, Retail, EET Sverige.

Nanoleaf är också nöjda med det nystartade samarbetet med EET.

“Hos Nanoleaf är vi mycket glada över att kunna starta detta nya partnerskap med EET i Skandinavien. Med tanke på deras breda återförsäljarnätverk, deras stora erfarenhet inom detaljhandeln och deras starka team tror vi att EET är rätt partner som enkelt kan kalibrera med vår affärsstrategi och hjälpa vårt varumärke att fortsätta växa i regionen. Med alla innovationer vi just har tillkännagivit på CES är vi övertygade om att 2023 kommer att bli ett fantastiskt år för Nanoleaf i Skandinavien tack vare stödet från EET”, säger Philippe Delplancke, VD, Nanoleaf Europe.

Nanoleaf grundades 2012 av tre ingenjörer som brinner för att återuppliva belysningsindustrin och är idag representerat globalt med kontor i Toronto, Shenzhen, Paris, Hong Kong och Filippinerna. Företaget strävar efter att hela tiden ompröva vad som är möjligt, och om något redan finns på marknaden är det inget Nanoleaf hoppar på om de inte kan göra det bättre.

Senast har Nanoleaf ingått ett samarbete med CORSAIR för att till exempel skapa en smart hem-integration för iCUEs ekosystem. Detta samarbete innebär helt nya och innovativa lösningar för gamingfolket som kan koppla sin belysning direkt till de olika spelen – lösningar som i framtiden kommer att finnas tillgängliga för EET:s nätverk av återförsäljare.

Nanoleaf är också ett av de första varumärkena som lanserar Matter-kompatibla produkter, detta kommer att ske under andra kvartalet 2023, då Essentials-linjen bestående av både glödlampor och ljusslingor kommer att bli Matter-kompatibel.

Om Nanoleaf

Nanoleaf är ett teknologi- och IoT-företag som förändrar världen med de mest innovativa smarta hem-lösningarna som gör vanliga upplevelser extraordinära. Genom att ingjuta genomtänkt design och teknisk intelligens i sina produkter, förebådar Nanoleaf en ny era inom det intelligenta hemmet, där fokus är personalisering – en värld utan begränsningar som omfattar den största potentialen i våra mest älskade utrymmen.
Nanoleaf grundades 2012 av tre ingenjörer som ville skaka om belysningsbranschen. Företaget har nu en global närvaro med kontor i Shenzhen, Paris och Toronto. Nanoleaf består av ett mångsidigt team av passionerade out-of-the-box-tänkande problemlösare, och strävar efter att förvandla och omforma hur vi upplever vår värld.

Läs mer på nanoleaf.me

Om EET

EET är en värdeadderande nisch-IT-distributör inom områdena; Server, Dator- och skrivardelar, Pro AV-lösningar, Övervakning & Säkerhet, Nätverk, Lagring, POS & Auto-ID och Konsumentelektronik.

EET säljer ett brett utbud av ledande varumärken och produkter. Erbjuder mer än 1.000.000 artikelnummer, fördelade på mer än 1.100 olika varumärken som finns representerade i sortimentet, inklusive: HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, Native Union, JLab , Amplifi, Kensington, tado, eSTUFF, Speck, Axis, Hikvision, Bosch, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Danfoss, Datalogic, Coreparts, Gearlab, Dell, Netatmo, Ecovacs, frogblue, SONY, Capture och många andra.

Vi förser leverantörer och kunder med branschledande expertkunskap, intelligenta logistiklösningar, unik säljservice och smarta marknadsföringsverktyg. EET grundades 1986, vi är verksamma på 24 marknader över hela Europa och servar årligen mer än 30.000 köpande återförsäljare. EET Group finns i Birkerød och Ballerup strax norr om Köpenhamn och är moderbolag till alla EET:s säljbolag i hela Europa med totalt ca. 600 anställda.