En modern klassiker i uppdaterad version: fler digitala tjänster och utökat, innovativt användargränssnitt

Det kritikerrosade musiksystemet BeoPlay A9 från B&O PLAY by BANG & OLUFSEN har nyligen genomgått en teknisk uppdatering som gör det ännu enklare att använda och integrera systemet i din vardag. Den uppdaterade versionen innefattar direktuppspelning via Bluetooth 4.0, ett förbättrat gränssnitt med magisk kontroll samt inbyggd åtkomst till tjänsterna Spotify Connect, Deezer och TuneIn – och de miljontals låtar, spellistor och radiokanaler som finns där.

Tack vare uppdateringen av designikonen BeoPlay A9 kan du streama musik från alla dina digitala enheter. Bluetooth, AirPlay eller DLNA – A9 klarar allt! Som vanligt är användarupplevelsen fullkomligt problemfri och intuitiv, så att du kan koncentrera dig på det som är viktigt: att njuta av musiken.

Att styra musiksystemet är enkelt – med enkla gester på den uppdaterade touchsensorn byter du låt eller justerar volymen men du kan även hoppa bakåt och framåt i spellistor eller växla mellan dina favoritwebbradiokanaler genom att trycka på sensorn. Om du vill fjärrstyra systemet kan du använda din smartphone eller surfplatta. Enklare än någonsin.

Dold under höljet finns, som tidigare, en motor som levererar 480 W rå men raffinerad effekt via ett digitalt klass D-system med olika förstärkare för var och en av de fem inbyggda högtalarna, varav en kraftfull 8-tums bashögtalare som garanterat ger den rätta magkänslan när bastonerna drar igång.

Visuellt sett kan BeoPlay A9 både smälta in och vara iögonfallande. Du väljer själv: Montera träbenen om du vill placera systemet på golvet, eller använd väggfästet om du vill hänga systemet på väggen. Fronthöljet är lätt att ta bort och sätta tillbaka – du kan snabbt byta färg på A9 för att komplettera eller förstärka din inredning eller sinnesstämning.

”BeoPlay A9 har rosats av kritikerna och även blivit en försäljningssuccé – man kan med rätta kalla systemet för en modern klassiker”, säger Henrik Taudorf Lorensen, chef för B&O PLAY. ”Men som företag vill vi hela tiden förbättra oss. De senaste tekniska uppdateringarna gör A9 till en ännu bättre produkt, som vi är extremt stolta över eftersom den är ett konkret uttryck för vårt engagemang inom design, enastående ljud och teknisk utveckling.”

• Gjord för alla enheter

Anslut via AirPlay, DLNA eller Bluetooth 4.0 – inom några sekunder är musiken igång.

• Förbättrade magiska kontroller

Tryck eller svep med handen över touchsensorn högst upp på musiksystemet, för full kontroll över volym, spår eller webbradiokanal.

• Enkel åtkomst till musiken

Inbyggd åtkomst till direktuppspelningstjänster som Spotify Connect och Deezer eller webbradiotjänsten TuneIn ger enkel tillgång till miljontals låtar, spellistor och webbradiostationer.

• Passar i alla rum

A9 har en rumsanpassningsfunktion som optimerar ljudet utifrån enhetens position i rummet.

• Framtidssäker

Uppdateras automatiskt med nya funktioner och tjänster.

Mer information finns på www.beoplay.com/A9

Om BEOPLAY A9

BeoPlay A9 är designad av Øivind Alexander Slaatto, en ung och prisbelönt dansk designer, känd för formgivning med rena linjer, eleganta funktioner och utsökta materialval. BeoPlay A9 lanserades i november 2012.

BeoPlay A9 kostar 17 999 SEK ink moms.

BeoPlay A9 finns i två färger: svart och vit.

Extra fronthöljen finns i flera olika färger som säljs separat.

Återförsäljare:

EET Europarts distribuerar B&O PLAY produkter i Norden och på andra utvalda marknader.

I Sverige finns B&O PLAY produkter hos bland annat: Digital Inn, Machuset, Macforum och Royal Design.

Information om övriga återförsäljare kan få av EET Europarts via tel: 08-507 510 00.

OM B&O PLAY

B&O PLAY är ett resultat av Bang & Olufsens långa tradition av utmärkt design, hantverk och produktinnovation – här har dessa värden tolkats till en ny typ av samtida produkter riktade till en ungdomlig, designmedveten publik med en aktiv livsstil.

B&O PLAY-portföljen innehåller ljudsystem och fristående, bärbara produkter som används intuitivt och som är enkla att integrera i din vardag – hemma eller när du är på språng.

Läs mer om B&O PLAY på: www.beoplay.com

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, estuff, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 26 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.