Ett användarvänligt trådlöst säkerhetssystem för hela familjen.

Ett användarvänligt trådlöst säkerhetssystem för hela familjen.

ViewOnHome Shield 200 konceptet har utvecklats och baserats på tanken att ett säkerhetssystem för hemmet inte bara bör vara prisvärt och enkelt att installera, utan också enkelt och intuitivt att använda för alla medlemmarna i hushållet.

ViewonHome Shield200 är ett användarvänligt trådlöst säkerhetssystem för hemmet som bygger på samverkan. Om någon bryter sig in i ditt hem, får din granne eller någon annan anvisad person omedelbart ett meddelade via SMS.

ViewOnHome konceptet
ViewOnHome Systemet kan installeras på några minuter och det krävs inte en professionell installatör. Ett SIM-kort behövs. Systemet är baserat på en app (iOS och Android), och interagerar med en smartphone eller surfplatta var du än är, och kan styras av telefonsamtal, SMS eller direkt via appen.

Alla systemenheterna är trådlösa och fungerar på ett säkert sätt genom radiofrekvenser. Reservbatterier (Lithium-ion) ingår, så allt kommer att fungera i händelse av strömavbrott. Systemet kräver ingen prenumeration hos ett säkerhetsföretag - och ingen installationsavgift tillkommer.

Så här använder du ViewOnHome systemet
Barn, vuxna och äldre människor har givetvis olika förutsättningar för att kunna hantera ett säkerhetssystem, vilket är anledningen varför det finns flera sätt att göra detta:
• ViewOnHome appen ger full kontroll över systemet. Även när en person är borta från hemmet, kan han slå på/av systemet, övervaka kameror och spåra när barnen kommer hem
• Den trådlösa knappsatsen är för många ett välbekant sätt att slå på/av systemet, bara genom att ange en pinkod
• Också genom att använda någon av RFID-brickorna så kan systemet slås av. Detta är särskilt lämpligt för barn och äldre, och varje bricka kan namnges individuellt
• Dessutom så kan systemet slås på/av med hjälp av en fjärrkontroll, precis som en bil. Denna funktion kan även fungera som en nödsändare för att meddela kontakter i händelse av plötslig sjukdom, skada eller inkräktare
• Detta kan även fås med den praktiska trådlösa SOS-knappen som är perfekt att ha på nyckelknippan.

Helt skalbar lösning
ViewOnHome Shield 200 finns som tre olika Grab'n Go Kit, anpassade efter specifika behov - eller önskad säkerhetsnivå, och systemet är helt skalbart, med upp till 90 trådlösa enheter.
I alla tre Grab'n Go Kit så har sensorerna förberetts för en enkel installation:

EasyProtect Kit - grundpaket:
Shield 200 enhet
1 x trådlös PIR + 2 x trådlösa dörr/fönsterkontakt
2 x fjärrkontroller + 2 x RFID-brickor
3 x säkerhetsvarning klistermärke

EasyComfort Kit - med rökdetektorer och läckage-sensor:
Shield 200 larmpanel enhet
1 x trådlös PIR + 2 x trådlös dörr/fönsterkontakt
2 x Fjärrkontroller + 2 x RFID-brickor
2 x trådlös länkad rökdetektor
1 x trådlös vattenläckage-sensor
3 x säkerhetsvarning klistermärke

EasyVideo Kit - Inklusive videoövervakningskameror:
Shield 200 enhet
1 x trådlös PIR + 2 x trådlös dörr/fönsterkontakt
2 x Fjärrkontroller + 2 x RFID-brickor
2 x trådlös IP-kamera
3 x säkerhetsvarning klistermärke

För att utöka ViewOnHome-lösningen, kan extra enheter och utrustning mycket enkelt läggas till. Dessa Grab'n Go Kit kan utökas individuellt med extra: detektorer, kontakter, knappsatser, sirener, fjärrkontroller, RFID-brickor och SOS-knappar för att anpassa systemet helt enligt kundens behov.

Distribution

ViewOnHome produkterna distribueras över hela världen av EET Europarts. För mer information om distribution, återförsäljare och återförsäljning, kontakta EET Europarts AB. Kontaktuppgifter hittar du här: www.eeteuroparts.se

För ytterligare produktinformation, vänligen kontakta:
EET Group A/S
Thomas Seim Larsen, Product Manager
tsl@eetgroup.com
www.viewonhome.eu/#home

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.