Europas bästa Home Entertainment System kommer från Loewe!

Europas bästa Home Entertainment System kommer från Loewe!

European Imaging and Sound Association (EISA) har gett den eftertraktade EISA Award Best Product 2012-2013 i kategorin "European Home Theater Solution" till Loewe Connect ID 46 i kombination med Loewe Home Cinema Set 5.1.

Loewe Connect ID 46 / Loewe Home Cinema Set 5.1. är Best Product i kategorin "Home Theater Solution" 2012-13
Motiveringen från den oberoende EISA expertjuryn säger: "bildkvaliteten på Loewe Connect ID harmonerar perfekt med ljudet från Loewe Home Cinema Set 5.1, som består av Loewe Media Vision 3D Bluray-spelare med iPod / iPhone-docka, fem högtalare och en trådlös subwoofer. De bästa materialen och den höga kvaliteten fulländar detta premium system.”

Om Loewe Connect ID
Loewe Connect ID sätter din personliga smak i första hand och visar vägen till den optimala TV-upplevelsen utan att kompromissa med din personliga smak av inredning i hemmet.

Connect ID är en serie av design-TV – en färgrik och mångfaldig TV-nyhet som kan allt, fantastiskt bra. Två fullregisterhögtalare med dubbla förstärkare och ”DFW” (Down Fire Subwoofer) i ett eget slutet kabinett borgar för ett fantastiskt ljud samtidigt som förbättrad kontrast och ökad skärpa ger en perfekt bild.

Kombinerat med enastående nätverksmöjligheter, DR+ Streaming, internetåtkomst och Loewe App till iPad är Connect ID ett säkert val för alla som inte villkompromissa med kvalitet och möjligheter.

Det är inte bara tekniken som Loewe skämt bort Connect ID med. ID står för ”individual Design” och det är ledordet för Loewes TV-nyhet som sätter din personliga stil i första hand. Med tre olika skärmstorlekar, två olika varianter  (med eller utan DR+ hårddiskinspelare), 12 olika färgkombinationer för TV-ram och TV-kabinett samt 30 olika placeringslösningar så är Connect ID helt enkelt en enastående TV – på 2160 olika sätt.

Det eleganta TV-kabinettet täcker hela baksidan och omsluter ramen på undersidan som ger plats till den tygbeklädda högtalaren under skärmen.

Sett från sidan så påminner profilen om ett J, som på ett stilfullt sätt håller samman ramen och gör att Connect ID ser magnifik ut från alla vinklar. I kombination med dolda kontakter och kablar, som snyggt försvinner bakom en lucka så kan Connect ID med fördel stå fritt i ett rum.

Connect ID har 30 olika placeringslösningar – för placering på bord, vägg eller golv. Så oavsett hur stort rum, eller inredningsstil så finns det goda möjligheter för att ge TVn en snygg och optimal placering.

Loewe Connect ID finns i storlekarna 32”, 40”, och 46” till ett Rek. Konsumentpris från 17.999:-

Om Loewe Home Cinema Set 5.1
För att uppnå den perfekta biografkänslan hemma krävs, utöver en fantastisk TV-bild, även ett enastående ljud. Det levererar Loewe med sitt Home Cinema Set 5.1.

Systemet består av den 3D-kompatibla Loewe MediaVision 3D spelaren, ett system med fem Loewe Satellit Speakers, en trådlös Loewe Subwoofer och en Loewe Assist fjärrkontroll. Med den praktiska fjärrkontrollen är Home Cinema Setet otroligt enkelt att styra och det ger en optimal användarglädje. Fjärrkontrollen gör det möjligt att styra hela Loewe systemet. Home Cinema Set finns i färgerna Alu Silver och Svart.

För närmaste återförsäljare, kontakta Kjaerulff 1 på 040-6797400 eller besök www.loewe.se / Hitta återförsäljare eller klicka här på Hitta Loewe Återförsäljare

Om EISA
EISA är en förening av de 50 största och viktigaste elektronikmagasinen och tidsskrifterna i Europa. Representanter för EISA har sedan 1982 testat och valt ut de bästa produkterna i olika kategorier inom elektronik.

EISA Awards utdelas strax innan den årliga IFA-utställningen i Berlin. På utställningen är det möjligt att uppleva de prisvinnande produkterna, tydligt uppvisade som årets EISA Award vinnare.

IFA-utställningen hålls i Berlin från fredag den 31 Augusti till Onsdag den 5 September 2012.