Glamour och minimalism: Loewe bild 9 OLED är en fascinerande annorlunda TV - elegant som en skulptur.

Bodo Sperleins senaste design är ett komplett och smart designat konstverk. "Made in Germany".

Finess kombineras med minimalism, gediget hantverk kombineras med högteknologi, och överflöd kombineras med underdrift. Inspirerad av The Golden Twenties och Art Deco, har Bodo Sperlein skapat en TV som utstrålar närhet och närvaro som är så fascinerande att TV:n framstår som ett konstverk. Den snygga exteriören täcker en toppmodern teknologi med OLED och Dolby Vision™, som ger livfulla, autentiska bilder och uttrycksfulla, detaljerade färger.

"Bodo Sperleins design uttrycker hans personliga signatur och kommunicerar perfekt Loewes nya tidsanda där övertygande design och teknisk överlägsenhet tydligt visar att home entertainment-produkter lätt kan betraktas som estetiska inslag i inredningen", förklarar Loewes CEO Mark Hüsges. "Den extremt platta OLED-skärmen, med den banbrytande OLED-teknologin, och den strömlinjeformade och snygga stålramen, är en väsentlig del av en modern TV."

Designen: sofistikerad och individuell

Elegant, minimalistisk och imponerande annorlunda. Bodo Sperlein har lyckats att överföra traditionella former och material in det 21:a århundradet med en överraskande twist.

"Den varma guldramen skapar en harmonisk kontrast till den futuristiskt svarta platta skärmen. Min inspiration har varit alkemisternas fascination av guld. Guld står för solsken, ljus, visdom, perfektion och kontinuitet," förklarar Bodo Sperlein. "För mig är Loewe bild 9 som en juvel i hemmet."

Som ett alternativ till Amber Gold finns bild 9 OLED även i färgen Graphite Grey. Båda färgvariationerna harmoniserar perfekt med den ultraplatta skärmen, med sina 7 mm är tunnare än de flesta smartphones. Ett elegant tygskydd täcker anslutningarna och kablarna på baksidan av TV:n.

Handgjorda i Bayern

Den elegant utformade ramen är gjord av stål och finns som tre olika placeringslösningar. Väggmontering, golv- eller bordsstativ. Ramarna tillverkas i en komplex tillverkningsprocess, som börjar med precisionslaserskärning av metallen, följt av manuell svetsning, slipning och polering. Ytan är så småningom belagd med antingen Amber Gold eller Graphite Gray vid en temperatur över 220°C för att säkerställa maximal hållbarhet.

En helt ny bildkvalitet

OLED-teknologin producerar kristallklara bilder med hjälp av självlysande pixlar, som kallas organiska lysdioder. Till skillnad från LCD-skärmar kräver OLED-skärmar ingen bakgrundsbelysning, så när en pixel är avstängd är skärmen helt svart. OLED-skärmen kan växla från att vara bländande ljus till att vara absolut svart på mindre än en mikrosekund. Det ger en fantastiskt naturlig bildvisning. Lägg därtill HDR och Dolby Vision (TM), som ger ännu högre kontrast och ett mycket bredare spektrum av färger så att du får en bildåtergivning som är ännu mer lysande och mer naturlig än någonsin tidigare.

Ljudet: enastående och voluminöst

När Loewe bild 9 startas, glider skärmen automatiskt upp och avslöjar en kraftfull soundbar. Med 120 watt från sex högtalare och fyra passiva basmembran genererar den ett pulserande, varmt och dynamiskt ljud. Ljudet från soundbaren kan perfekt kompletteras med Loewe klang 9 högtalare, som kombinerar teknologin hos en kolonn högtalare med en fullt utrustad subwoofer. Högtalarna kommunicerar trådlöst med Loewe bild 9 OLED TV:n, och med den integrerade 5.1 multikanals-dekodern så behövs ingen extra AV-mottagare.

Användande: enkelt och intuitivt

Det strukturerade gränssnittet är intuitivt och enkelt att använda. Favorit-TV-kanaler, inspelningar, appar och andra källor kan sparas på startskärmen och med TIDAL finns åtkomst till över 40 miljoner låtar. Kanalen kan ändras, en inspelning startas eller en favoritfilm väljas med hjälp av programguiden och bakgrundsinformation om aktuella sändningar kan hittas snabbt.

Den nya Loewe appen kan hämtas från App Store och Google Play till surfplattor och smartphones. Loewe appen omvandlar surfplattor och smartphones till en mobil TV när de har tillgång till hemmanätverket. Live innehåll kan således spelas upp på surfplattan och smartphone direkt från TV:n, liksom innehåll som spelats in på DR+ arkivet, medan TV:n visar en annan kanal.

Teknisk data

Skärmdiagonal: 55" / 65"
Display: OLED display teknologi
Upplösning: Ultra HD
HDR-teknologi: Dolby Vision, HDR10, HLG
Mottagning: DVB-T2/C/S2, analog, 2x CI
Anslutningar: 4x HDMI, 3x USB, micro AV input, integrerad WLAN, LAN
Digital Recorder DR+: 1 TB kapacitet, med Multi Recording
Ljud: 120 watts (6 högtalare, 4 passiva membran)
Placeringslösningar: Golvstativ/Bordstativ/Väggfäste

Distribution och priser

Loewe bild 9 OLED finns i två skärmstorlekar: 55" och 65".

Rekommenderat utpris för Loewe bild 9.55 OLED inkl. placeringslösning är 83.999 kr

Rekommenderat utpris för Loewe bild 9.65 OLED inkl. placeringslösning är 101.999 kr

För ytterligare information om distribution och återförsäljare så kan EET Europarts kontaktas via tel: 08-507 510 00 eller www.eeteuroparts.se

Se mer om Loewe produkterna och återförsäljare på www.loewe.se

Loewe – we invented the television!

Founded in 1923 by the brothers Siegmund and David Ludwig Loewe, Loewe presented the world’s first electronic film transmission at the 8th Berlin Radio Exhibition in 1931. The brilliant inventor and physicist Manfred von Ardenne, Loewe’s Chief Engineer, came up with the technology. This marked Loewe's invention of the electronic television – TV as we know it today. Loewe also developed the first portable television. And that's not all. Loewe Art 1 - now a design icon - was exhibited in the New York Museum of Modern Art (MoMA) in the 1980s. Loewe devices are still made in Germany – with great passion, enthusiasm and extensive expertise. The development, production and service departments are based in Kronach (Upper Franconia). Loewe products have been perfected down to the last detail and designed to last and save energy. Modular technology, premium materials, precise workmanship, regular software updates and timeless design guarantee a sustainable product – high-tech with soul.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Aten, Ubiquiti, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 35 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.