Jabra tecknar nordiskt distributionsavtal med EET Europarts

Jabra tecknar nordiskt distributionsavtal med EET Europarts

Med introduktionen av Jabras kontorsprodukter lägger EET Europarts nu till ännu ett kvalitetsmärke i sin portfölj av high-end-produkter.

Jabra, en global tillverkare av innovativa headsets och högtalartelefonlösningar, är kända för sina kvalitetsprodukter och har många års erfarenhet av både trådbundna och trådlösa lösningar för traditionell telefoni, telefonväxlar och kombinerade Lync/UC-produkter.

"Samarbetet med EET Europarts är en del i vår ambition att stärka vår försäljning till ett antal nya och spännande kundsegment", säger Managing Director Nordic Region Carsten P. Wulf från Jabra.

"Marknaden för headset befinner sig i en högkonjunktur precis som spridningen av IP-baserad telefoni  och det finns ett växande behov av handsfree-lösningar, som garanterar användarna produktiviteten i arbetsflödet - även när de besvarar telefonsamtal. Vi är glada att få arbeta med en marknadsledande aktör som Jabra.  Jabras avancerade kontorsprodukter är en viktig del av den kontinuerliga expansionen av vårt sortiment och One stop shop-konceptet ". Så lyder bedömningen av EET Groups VD, John Thomas.

För EET Europarts följer distributionsavtalet med Jabra i kölvattnet av ett nyligen tecknat avtal med B&O för distribution av B&O Play-produkter på utvalda marknader i Norden och Benelux samt förvärvet av ett antal aktiviteter inom Kjaerulff1-koncernen. Det senare inkluderar bland annat distributionen i Danmark och Sverige av det välkända tyska high-end TV- och audiovarumärket Loewe.

Avtalet med Jabra betonar också vikten av EET Europarts roll som en strategisk partner för tillverkarna. EET Europarts hanterar dagligen tusentals beställningar av alla storlekar, både när det gäller värde och antal artiklar per order. Denna kompetens, som många producenter eftersöker, är exakt vad EET Europarts kan erbjuda. Företaget bearbetar årligen mer än 750.000 enskilda ordrar.

Klicka här för att se samtliga Jabra-produkter hos EET Europarts.

EET Europarts är en del av EET Group som grundades 1986, och är idag en av Europas ledande distributörer inom IT, övervakning & säkerhetslösningar, Home Entertainment och livstilsselektronik.

EET Group har 27 försäljningskontor spridda över 24 länder i Europa och Afrika, sysselsätter ca 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. För mer information besök www.eeteuroparts.com / www.eetgroup.com