Loewe lanserar OLED-TV i 55 och 65 tum

Loewe bild 7 heter den nya Ultra HD OLED-TV:n, som Loewe introducerar med VantaVision bildteknologi.

Loewe bild 7 är Loewes första TV med OLED-teknologi. De tydliga självlysande pixlarna i OLED-skärmen gör det möjligt att skapa oändligt skarpa kontraster, en mycket större färgskala, ännu finare färggradering och en aldrig tidigare skådad nivå av svart i jämförelse med konventionella LCD-TV. Kombinationen av den nya state-of-the-art OLED-teknologin och Loewes legendariska bildbehandlingsmjukvara har av Loewe fått namnet Loewe VantaVision.

Uttrycket kommer från det mörkaste konstgjorda ämnet som kallas VantaBlack®. Ämnet består av rörformade partiklar som reflekterar nästan inget ljus, men absorberar upp till 99 procent av ljuset. Genom att använda denna ultimata svarta så blir rymdteleskop kalibrerade och satelliter kamouflerade. Denna djupaste nyans av svart har gett en ny dimension till bildkonst - skulptören Anish Kapoor är den enda konstnären som har fått rättigheter att arbeta med denna typ av färg. Loewe VantaVision bildteknologin är inspirerad av VantaBlack®.

Perfekt ljud och design

Loewe bild 7 är ett skådespel i sig. När TV:n slås på glider den eleganta glasskärmen automatiskt uppåt med hjälp av inbyggda motorer, och avslöjar en smal men mycket kraftfull soundbar, med en effekt på 120 watt, sex drivers och fyra passiva basmembran. Soundbaren producerar ger ett dynamiskt och exakt ljud som fyller rummet med en kraftfull och oöverträffad ljudåtergivning. När TV:n är avstängd, sänks skärmen tyst ner igen och döljer diskret soundbaren så att endast den minimalistiska glasskärmen är synlig.

Med sin utmärkta ljudkvalitet och den integrerade Bluetooth-teknologin, är det naturligtvis upplagt för att använda möjligheten att streama musik till Loewe bild 7 TV:n via en smartphone eller surfplatta.

Designen av Loewe bild 7 kan bäst beskrivas som: en ren underdrift. Estetiskt ljus och minimalistisk. Med en tjocklek på mindre än 7 mm är TV-skärmen smalare än de flesta smartphones. Tillverkad av de finaste materialen, med en perfekt finish, är Loewe bild 7 ett perfekt komplement till all slags vacker inredning.

En elegant baksida, klädd i tyg, gömmer kontakter och kablar bak på TV:n , så Loewe bild 7 ser vacker ut i ett 360 graders perspektiv, och tillåter placering nästan var som helst i ett rum, helt fritt placerad.

Den vackra, detaljerade och genomtänkta designen gäller också för användargränssnittet vars funktioner, avancerad moderna grafik och design principer gör användandet av TV:n till en utsökt upplevelse.

Loewe bild 7 modeller

Loewe bild 7 finns i färgen Graphite Grey i två skärmstorlekar på 55" och 65".

Rekommenderat utpris är 53.995 kr och 72.995 kr.

Loewe bild 7 levereras som standard med väggfäste. Som tillköpsmöjlighet finns ett antal speciella monteringslösningar, bl.a. motoriserade golv- och bordsstativ samt vridbara väggfästen.

Loewe bild 7 beräknas finns i butik från mitten av september 2016.

Hitta Loewe-återförsäljare på https://www.loewe.tv/se/find-forhandler.html

Distribution

Information om närmaste återförsäljare kan tillhandahållas av EET Europarts, tel. 08-507 510 00 - och kan hittas på www.loewe.se/ Hitta återförsäljare eller direkt via länken här: Hitta Loewe Återförsäljare

Om Loewe

Loewe uppfann TV för mer än 80 år sedan. Företagets utvecklingsavdelning, produktion och service är belägna i staden Kronach, i Bayern i södra Tyskland. Loewes produkter är utformade för att kunna erbjuda en lång livslängd och låg energiförbrukning. Detta uppnås genom användning av modulär-teknologi, användning av högkvalitativa material, kvalitativ bearbetning, regelbundna mjukvaruuppdateringar, och inte minst den vackra och tidlösa designen.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.