Loewe Speaker 2go

Loewe Speaker 2go

Loewe lanserar en liten, läcker, bärbar och trådlös 3D-högtalare i serien av Loewe SmartSound produkter. Loewe Speaker 2go är en Bluetooth-högtalare som fungerar med NFC.

Elegant byggda i aluminium och finns i silver eller svart. Loewe Speaker 2go är endast 24 cm lång och 5 cm tjock och väger 1,3 kg. Perfekt storlek för en bärbar enhet.

Längst ner på högtalaren finns ett litet inbyggt "ställ" som gör det möjligt att vinkla enheten med 7,5° när den placeras på en plan yta så ljudutbredningen blir optimal.

Högtalaren ansluts till din smartphone eller surfplatta via Bluetooth. Anslutning kan också ske genom NFC. NFC-enheter ansluts till högtalaren mycket enkelt med hjälp av en avkänningspunkt, som finns på toppen av högtalaren.

Speaker 2go har basreflex-kammare och tre digitala slutsteg (klass D), med en sammanlagd total effekt av 40 watt. Högtalarsystemet består av två kombinerade mellanregister / diskant på vardera 10 watt, och en bashögtalare på 20 watt.

Förutom att fungera som en högtalare för uppspelning av musik, så har 2go också en inbyggd mikrofon som gör att du kan använda enheten som en högtalare för vanliga telefonsamtal  eller för konferenssamtal.

Speaker 2go har en trådlös räckvidd på upp till 10 meter, och kan även anslutas via 3,5 mm stereo jack (kabel medföljer). Enheten har också USB-port för laddning. Det inbyggda och uppladdningsbara batteriet gör Speaker 2go redo för 8 timmars uppspelning med ett fulladdat batteri.

På toppen av högtalaren finns kontrollknappar för att styra volym, strömförsörjning, på/av och Bluetooth, samt för att använda högtalaren som en handsfree Bluetooth-mikrofon för telefonsamtal eller konferenssamtal. Vitt LED-ljus under knapparna indikerar när högtalaren är på, och när Bluetooth-enheter är anslutna.

Loewe Speaker 2go förväntas vara tillgänglig från vecka 22 (slutet av maj).
Rekommenderat utpris är 2.999:-

Information om närmaste återförsäljare kan fås av EET Europarts samt på www.loewe.se via menyn "Hitta återförsäljare"

EET Europarts är en fokuserad distributör med inriktning på lagring, minne, konsumentelektronik, komponenter, tillbehör, övervakning och reservdelar. Vi har mer än 400.000 olika artiklar tillgängliga.

EET Europarts representerar ett brett spektrum av ledande tillverkare inklusive HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Axis, Cisco, Synology, QNAP, Mobotix, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Sling Media, Sweex, Toshiba, MicroBattery, MicroMemory , MicroLamp, mikrolagring, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, IOGEAR, Garmin, Jawbone, Kensington och många andra. För mer information besök www.eeteuroparts.com