Loewe vinnare av EISA Award Best Home Theater Solution 2013-14

Loewe vinnare av EISA Award Best Home Theater Solution 2013-14

Europas bästa hemmabiosystem kommer från Loewe! European Imaging and Sound Association (EISA) har återigen tilldelat det eftertraktade EISA Award Best Product 2013-2014 i kategorin "European Home Theater Solution" till Loewe för Loewe Individual 55 Slim Frame TV i kombination med Loewe 3D Orchestra 5.1 ljudsystem.

Loewe 3D Orchestra fungerar som en kommandocentral för ljudet medans Loewe Individual 55 Slim Frame, med den integrerade Audio encodern och konverteraren för Dolby Digital och DTS, är det intelligenta navet i Smart Home Cinema funktionerna. TV:ns högtalare ingår som center i detta kompletta och unika hemmabiosystem.

Motiveringen från den oberoende EISA expertjuryn lyder: "Loewes förmåga att utveckla premium hemunderhållningssystem som kombinerar förstklassig design, användbarhet och en audiovisuell upplevelse i en och samma enhet ... De många funktionerna i den nya Loewe Individual 55 Slim Frame TV inkluderar 3D Active Shutter-teknik, en integrerad hårddisk och flera smart TV funktioner, medans de trådlösa högtalarna i Loewe 3D Orchestra 5.1. systemet erbjuder ett unikt, rikt surroundljud. Helhetsintrycket är ett attraktivt och okomplicerat system... ".

Om Loewe Individual Slime Frame

Loewe Individual Slim Frame sätter personlighet främst och visar vägen till suveräna tv-upplevelser utan att kompromissa med kvaliteten.
Loewe Individual Slim Frame finns med ramprofiler i fyra olika färger: vit högglans, svart högglans, Aluminium-silver och aluminium-titanium. Färgen på TV:ns ramprofiler är kontinuerlig, så baksidan på Loewe Individual Slim Frame har samma färg. Detta och det integrerade kablaget, vilket är en del av Loewes placeringslösningar, gör att Loewe Individual Slim Frame från varje vinkel framstår som ett premium design-objekt som kan placeras fristående i rummet - vacker och elegant, även när den inte är påslagen.

Med Loewes inlay-koncept kan Loewe Individual Slim Frame TV individualiseras, så allt passar perfekt. Inlays (färgade dekorlister) till Loewe Individual Slim Frame ger dig möjlighet att dekorera din TV med olika färger och material. Förutom den eleganta standard inlayen i Aluminium-silver så du kan välja mellan sex olika färger och Metal Chrome – samt träslagen ebenholts och ljus ek. Dessutom kan du välja enskilda färger från RAL-sortiment (mer än 200 färger), så Loewe Individual Slim Frame kan färgintegreras perfekt i inredningen. Med det nya inlay-konceptet är det väldigt enkelt och smidigt att byta inlay, och det är samtidigt ett snyggt sätt att sätta sin egen prägel på sin Home Entertainment-lösning.

Se pressmeddelande om Loewe Individual Slim Frame här!

Loewe Individual Slim Frame landar i de svenska butikerna i slutet av augusti månad.

Rekommenderat utpris för 40 "-modellen är från 34.995 SEK exkl. högtalare och stativ.

Information om närmaste återförsäljare kan fås av EET Europarts via tel: 08-507 510 00 – eller via www.loewe.se  / Hitta återförsäljare eller direkt här  Hitta Loewe återföräljare

Om Loewe 3D Orchestra 5.1 IS

Med ljudsystemet Loewe 3D Orchestra så har Loewe återigen lyckats skapa en världsnyhet.

Från "Sweet spot" ...
Klassiska högtalare har på grund av sin utformning alltid haft den nackdelen att de dirigerar ljudet ut i en öppningsvinkel - en princip jämförbar med strålen från en ficklampa. Detta innebär att den perfekta ljudupplevelsen bäst uppnås vid en punkt i rummet, nämligen där ljudet från alla högtalarna möts. På just denna plats hamnar lyssnaren i en "sweet spot" (i stället för den perfekta ljudupplevelsen). På denna plats känns det - bildligt talat - som att du sitter i mitten av orkestern.

...till "Sweet space"
Med Loewe 3D Orchestra IS-systemet, där ljudet från ljudkällan sprider sig i cirklar - som bubblor - i alla riktningar erhålls en effekt där ljudet är perfekt i hela rummet. Från den exklusiva Loewe 3D Orchestra högtalaren sprids ljudet i en sfärisk form i alla riktningar, och reflektionerna från väggarna integreras också i ljudupplevelsen. Detta ger en perfekt ljudupplevelse inte bara som en begränsad"sweet spot", utan i en stor "sweet space" som fyller hela rummet. Resultatet är att lyssnaren upplever äkta 3D-ljud oavsett vart han befinner sig i rummet. Hittills har ingen tillverkare kunnat leverera en sådan cirkulär ljudlösning på ett övertygande sätt.

Se pressmeddelande om Loewe 3D Orchestra IS här!

Rekommenderat utpris för Loewe 3D Orchestra IS 3.1 system är 17.495 SEK

Rekommenderat utpris för Loewe 3D Orchestra 5.1 system är 25.995  SEK

Om EISA
EISA är en sammanslutning av de 50 största och ledande elektroniktidningarna och tidskrifterna i Europa. Företrädare för EISA har sedan 1982 testat och valt ut de bästa produkterna i olika kategorier inom elektronik.

EISA Awards delas ut strax innan den årliga IFA-mässan i Berlin. På utställningen kommer det vara möjligt att uppleva de prisbelönta produkterna, tydligt identifierade som årets EISA-vinnare.

IFA mässan hölls i Berlin från fredag ​​31 augusti till onsdag 5 september 2012.

Om Loewe
Loewe tillverkar och marknadsför exklusiva design TV och ljudsystem, Audio Design produkter, Blu-ray-spelare, DVD-spelare, liksom media och Multiroom-lösningar, både som fristående produkter eller som kompletta hemunderhållningssystem.

Elegant och individuell utformning, innovativ teknologi och exklusiv kvalitet är utmärkande för Loewes premiumprodukter.

Loewe levererar hemunderhållningssystem med HD-bildkvalitet, 3D-teknik, integrerad digital hårddisk (DR +) och MediaPortal som ger en perfekt synergi mellan TV och Internet.
Loewe AG grundades i Berlin 1923 och hade år 2012 en omsättning på 250 miljoner euro. Företaget sysselsätter ca. 1000 anställda och finns representerat i 50 länder med dotterbolag och distributörer.

EET Europarts är en del av EET Group som grundades 1986, och är idag en av Europas ledande distributörer inom IT, övervakning & säkerhetslösningar, Home Entertainment och livstilsselektronik.
EET Group har 27 försäljningskontor spridda över 24 länder i Europa och Afrika, sysselsätter ca 400 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. För mer information besök www.eeteuroparts.com / www.eetgroup.com

Relaterat innehåll