Loewes Connect 55 Ultra HD TV tilldelad iF Design Award.

Loewes Connect 55 Ultra HD TV har precis fått en av de prestigefyllda iF Design utmärkelserna. Priset är tillsammans med ett antal utmärkta produkttester i internationella magasin och tidskrifter, ett unikt erkännande av både teknik- och designkvaliteten i Loewes nya serie av UHD TV.

"Vi är mycket nöjda med de många utmärkelserna som våra nya TV-produkter har fått", säger Mark Hüsges, Managing Partner för Loewe Technologies GmbH. "Det är en tydlig indikation på att både tekniken och designen uppfyller användarnas förväntningar. Vårt mål är att bli ett av Europas ledande premium-varumärken inom hemelektronik och vi känner tydligt att vi är på rätt väg."

Loewe Connect UHD-serien består av smart-TV som är utrustade för att fungera i den moderna nätverksmultimediavärlden: Se till exempel på ett TV-program medans ett annat följs i picture-in-picture-rutan och ett tredje spelas in på den integrerade hårddiskinspelaren - detta är möjligt med nya Connect UHD TV. Det är inte ens nödvändigt att vara hemma för att kunna styra TV:n. Med den nya Loewe Appen kan man via en smartphone enkelt och intuitivt programmera TV-inspelningar på resande fot. Perfekt om tex ett möte drar ut på tiden, eller om du inte hinner hem i tid för att titta på ditt favoritprogram. Den elektroniska programguiden, som finns både på i TV:n och i Loewe Appen visar ett intuitivt gränssnitt som gör det enkelt att programmera inspelningar. Den inbyggda hårddiskinspelaren har en kapacitet på 1 terabyte, vilket gör det möjligt att lagra otaliga inspelningar - även i HD-kvalitet. Hårddiskinspelaren fungerar även som en videoserver, och kan nås av andra Loewe TV som är anslutna till ditt hemmanätverk. Detta gör det bland annat möjligt att sätta program på paus, och titta vidare på andra Loewe TV i huset. TV-programmet följer med dig.

Dessutom så kan tv-program överföras och ses i en surfplatta eller smartphone, och du kan därmed "ta med dig TV-programmet" runt omkring i huset (inom hemnätverkets räckvidd). Och vice versa kan man med Digital Media Renderer-funktionen enkelt och lätt skicka favoritfilmer, foton och musik från en surfplatta eller smartphone för uppspelning på TV:n.

Blixtsnabba kanalbyten och ultra-HD bildkvalitet och ljud är standard på Loewe Connect UHD TV - detsamma gäller Loewes distinkta och eleganta design samt de unika produktmaterialen.

iF Design Award
iF Design Awards produktdisciplin omfattar totalt 17 kategorier. Det är den disciplin som traditionellt tar emot det största antalet ansökningar i tävlingen. I år blev 3209 produkter presenterade för juryn, enbart inom denna disciplin. Den internationella panelen av designexperter delade i år ut iF-märket till totalt 1124 inslag från ett antal olika produktsektorer och branscher.

"Bland de välkända varumärkena, ser vi ett fokus på både kvalitet och sin egen historik, liksom på de skrapa formerna, användarvänliga funktioner och förbättrade användargränssnitt", säger juryns ordförande Fritz Frenkler, som tillägger: "Som alltid är en av de stora kvaliteterna i iF-tävlingen att alla produkterna är fysiskt "närvarande", och på så sätt är det möjligt att varje enskild produkt kan upplevas / testas, granskas och utvärderas."

Juryn bedömer inslag utifrån dessa kriterier: designkvalitet, hantverk, materialval, innovationsgrad, miljövänlighet, funktionalitet, ergonomi, användbarhet, säkerhet, produktidentitet och branding samt universiell design. Inom alla dessa områden blev Loewe Connect 55 värderad som exemplarisk.

Loewe Connect - Priser och varianter
Nya Loewe Connect UHD TV finns tillgängliga som 40"och 55".

Modellen finns 4 olika färgvarianter: Petrol Blue, Chrome Silver, Cappuccino och Black.

Rekommenderat rek. utpris för Connect UHD 40 är 26.999:-
Rekommenderat rek. utpris för Connect UHD 55 är 36.999:-

Rekommenderat rek. utpris för Connect UHD 40 color kit (för färgbyte) är 999:-
Rekommenderat rek. utpris för Connect UHD 55 color kit (för färgbyte) är kr. 1199:-

Återförsäljare

Information om närmaste återförsäljare kan tillhandahålls av EET Europarts,
tel 08-507 510 00 - och kan hittas på www.loewe.se/ Hitta återförsäljare eller direkt via länken här: Hitta Loewe Återförsäljare

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.