När TV:n imponerar redan innan den är påslagen: Loewe bild 3

Nya Loewe bild 3 UHD TV är en kombination av stilren uppseendeväckande design och spännande funktioner.

Med lanseringen av nya Loewe bild 3 visar Loewe nästa dimension av estetisk och perfekt utformad high-tech.

Loewe bild 3 har en minimalistisk design och en sofistikerad kombination av de finaste materialen och den senaste teknologin, redo att imponera både stil- och teknikkunniga Loewe entusiaster.

Tekniken vinner mer och mer mark i våra liv, och estetik blir en allt viktigare faktor när det gäller köpbeslut som rör hemelektronik. Till skillnad från många andra TV-apparater är Loewe bild 3 ett elegant designobjekt som passar perfekt in alla slags inredningar.

Loewe bild 3 är stilrent iögonfallande och dominerar inte rummet, utan kompletterar det. Färgerna graphite grey och light grey är nya färger från Loewe. En annan designdetalj är en soundbar under skärmen, den är täckt av ett exklusivt tygmaterial som ger den ett skarpt och enkelt utseende med en touch av mysig hemmakänsla.

En annan sak som säkert kommer att imponera på konstruktionspurister är Loewe´s dolda kabeldragning, som designteamet har finjusterat med ett öga för detaljer. Kablarna närmast försvinner och blir nästan osynliga - vilket gör det möjligt att placera Loewe bild 3 på valfri plats i rummet.

Multitasking på hög nivå

Med Loewe bild 3 behöver du aldrig missa dina favoritprogram. Loewe Dual Channel-teknologin gör det möjligt att spontant avbryta (pausa) filmen, showen eller fotbollsmatchen och fortsätta titta på det senare. Detta gäller även om ett annat program samtidigt spelas in via ett USB-media, till exempel på en extern Loewe DR+ Feature Disk som har 1 TB lagringsutrymme, som diskret kan placeras i fördjupningen på TV:ns baksida. Det gör att man kan spela in sina favoritprogram i intakt Loewe HD-kvalitet.

Om du vill få en god överblick, genom att zappa mellan kanalerna, kan du se fram emot en annan innovativ Loewe funktion: "Instant channel zapping" som gör det möjligt att blixtsnabbt zappa genom kanallistan.

Utmärkt användarvänlighet med Loewe´s nya
opertativsystem

Med det omdesignade och mycket intuitiva Loewe gränssnittet, är det nu ännu enklare att navigera bland de många funktionerna. Allt det viktigaste innehållet på TV:n är enkelt strukturerat och lätt att få tillgång till.

Perfekt ljud

Det inbyggda stereoljudsystemet med basreflexhögtalare har 2 x 40 watt ljud som ger en unik och realistisk ljudåtergivning. Som en särskild variant finns Loewe bild 3 med integrerad 5.1 audio multichannel dekoder, även kallad DAL (Digital Audio Link) som gör det möjligt att skapa en hemmabiolösning med ljudsystem konfigurerade från 3.1 till 5.2 lösning.

Ultra High Definition

Lysande färger, hög kontrast och övertygande realistiskt. Med Loewe´s intelligenta skalningsalgoritmer på bild 3 UHD TV återges också Full HD-filmer och sändningar mycket mer levande, knivskarpa och verklighetstrogna.

Tekniska specifikationer

Screen diagonal: 40″ / 48″ / 55″
Display: LCD with E-LED backlight
Resolution (in pixels): Ultra HD resolution 3840 x 2160
Signal: DVB-T2 / DVB-C / DVB-S2 / UHD@60Hz
Connections: 4 x HDMI UHD / 3x USB / WLAN / Bluetooth optional
Sound: 2 x 40 W of music power

Loewe bild 3

Loewe bild 3 finns i storlekarna 40", 48" och 55", i färgerna Graphite Grey och Light Grey.

Rekommenderade utpriser
Loewe bild 3.40, 18.999 kr utan DAL, 20.999 kr med DAL
Loewe bild 3.48, 23.999 kr utan DAL, 25.999 kr med DAL
Loewe bild 3.55, 28.999 kr utan DAL, 30.999 kr med DAL

Loewe DR+ Feature Disk finns till rek. utpris 2.999 kr

Loewe bild 3 finns i butikerna från december 2016.

Hitta Loewe återförsäljare på https://www.loewe.tv/se/hitta-aaterfoersaeljare.html

Distribution

Loewe produkterna distribueras i Norden av EET Europarts. För ytterligare information, vänligen kontakta EET Europarts AB via tel: 08-507 510 00.

För produktinformation och upplysning om närmaste Loewe återförsäljare, se mer
www.loewe.se

Om Loewe

Loewe uppfann TV för mer än 80 år sedan. Företagets utvecklingsavdelning, produktion och service är belägna i staden Kronach, i Bayern i södra Tyskland. Loewes produkter är utformade för att kunna erbjuda en lång livslängd och låg energiförbrukning. Detta uppnås genom användning av modulär-teknologi, användning av högkvalitativa material, kvalitativ bearbetning, regelbundna mjukvaruuppdateringar, och inte minst den vackra och tidlösa designen.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Garmin, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 32 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.