Nya Beolit 15: bärbar Bluetooth-kraft för hela hemmet

Nya Beolit 15: bärbar Bluetooth-kraft för hela hemmet

B&O PLAY by Bang & Olufsen presenterar Beolit 15 – en kraftfull, bärbar Bluetooth-högtalare med rundstrålande True360-ljud, upp till 24 timmars oavbruten speltid från fulladdat batteri, Bang & Olufsens genuina Signature Sound och förstklassiga material, till exempel anodiserat aluminium och narvläder. Beolit 15 har formgivits av den prisbelönta danska designern Cecilie Manz.

Strax efter lanseringen av ultraportabla BeoPlay A2 presenteras Beolit 15 – en ännu kraftfullare Bluetooth-högtalare med en given plats i alla rum. Baserad på en rad framgångsrika föregångare (de första Beolit-versionerna lanserades på 1930-talet) innehåller Beolit 15 den mest avancerade tekniken, med perfekt akustik, förstklassiga material och stilren skandinavisk design.

Beolit 15 fyller varje rum med musik, och perfekt ljudskärpa gör minsta detalj i musiken tydlig. Tack vare den innovativa ljudlösningen True360 kan alla njuta av samma musikupplevelse, oavsett position i rummet. Njut av total flexibilitet och ta med dig Beolit 15 överallt – det inbyggda batteriet ger upp till 24 timmars oavbruten speltid från en laddning.

”Hos B&O PLAY utmanar vi hela tiden oss själva att skapa nya innovationer, men också att kontinuerligt försöka förbättra det som redan är bra”, säger Henrik Taudorf Lorensen, chef för B&O PLAY. ”Beolit 12 lanserades 2012 och är en verkligt bra, ikonisk produkt. Beolit 15 baseras på denna, men har förbättrats ytterligare. Till exempel har vi gjort om den akustiska strukturen i grunden och lagt till flera innovationer, som True360-ljudet och längre batteritid. Vi tycker att det här är marknadens bästa musiksystem i sitt slag.”

• Kraftfull musik i alla riktningar

True360-tekniken ger ljudspridning i alla riktningar kring högtalaren, och en toppeffekt på 240 W ger kapacitet för att fylla även större rum med musik.

• Spela hela dagen

Tekniken Adaptive Power Management minimerar energiförbrukningen och ger upp till 24 timmars oavbruten speltid från fulladdat batteri.

• Bang & Olufsen Signature Sound

Bang & Olufsen Signature Sound är utvecklat för att ge ett ärligt, kraftfullt och rent ljud. Du upplever musiken exakt så som artisten avsåg – utan konstgjorda förbättringar.

• Enkel och snabb installation

Bluetooth 4.0 gör det enkelt att ansluta och spela upp musik från valfria Bluetooth-enheter. Några sekunder efter en knapptryckning kan du börja njuta av musiken.

”Det omslutande gallret av anodiserat aluminium och den praktiska remmen av förstklassigt läder gör att Beolit 15 drar till sig blickarna – men samtidigt passar den in överallt, med sina rena linjer och svala färger”, säger Cecilie Manz, den danska designern bakom Beolit 15. ”Högtalarens hölje är gjort av ett robust, hållbart polymermaterial och ovanpå högtalaren finns en glidskyddad gummiyta där du kan lägga din mobila enhet. Den här produkten är byggd för att hålla – överallt i hemmet. Den är faktiskt något av en liten arbetshäst – pålitlig och robust.”

Mer information finns på www.beoplay.com/beolit15

Priser och varianter

Beolit 15 kostar 4499 SEK

Beolit 15 finns i tre färger: Polar Blue, Natural Champagne och Shaded Rosa.

Distribution

EET Europarts distribuerar B&O PLAY produkter i Norden och på andra utvalda marknader.

I Sverige finns B&O PLAY produkter hos bland annat: Digital Inn, Machuset, Macforum och Royal Design.

Information om övriga återförsäljare kan få av EET Europarts via tel: 08-507 510 00.

OM B&O PLAY

B&O PLAY är ett resultat av Bang & Olufsens långa tradition av utmärkt design, hantverk och produktinnovation – här har dessa värden tolkats till en ny typ av samtida produkter riktade till en ungdomlig, designmedveten publik med en aktiv livsstil.

B&O PLAY-portföljen innehåller ljudsystem och fristående, bärbara produkter som används intuitivt och som är enkla att integrera i din vardag – hemma eller när du är på språng.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 600.000 artiklar fördelat på mer än 500 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Acer, Lenovo, Axis, Synology, IQeye, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Sandberg, Garmin, Jawbone, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter närmare 500 anställda, servar mer än 40.000 återförsäljare och hanterar mer än 750.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.