Nyhet: Loewe bild 4 OLED TV

Nyhet: Loewe bild 4 OLED TV

Packa upp, anslut och fördjupa dig i upplevelser.

Loewe bild 4 OLED ger Loewe-kunden en enkel tillgång till den senaste TV-teknologin. Bild 4 OLED är Loewes "one box" TV. Allt du behöver göra är att packa upp, ansluta och starta TV:n för att njuta av en otrolig TV-upplevelse. Bild 4 OLED-paketet innehåller en ultra-slank 4,9 mm display inkl. en integrerad soundbar med 2 x 40 watt levande ljudåtergivning - och den samlade lösningen är placerad på ett vackert och minimalistiskt bordsstativ. Allt avrundas med ett enkelt och intuitivt användargränssnitt.

Bild 4 OLED är fantastisk. Den tar TV-upplevelsen till en ny nivå. Med explosiva färger, vackra kontraster och levande och naturliga bilder, även vid återgivning av snabba actionscener. Upplev spänningen i en fotbollsmatch som om du stod på sidlinjen. Eller titta på en thriller i mörker och fortfarande se varje detalj. OLED gör detta möjligt, och tar dig mitt till händelsernas centrum.

"Bild 4 är en viktig del av Loewes sortiments portfölj. Det enkla tillvägagångssättet med 'one box' konceptet och en enkel installation ska inspirera ännu fler kunder att välja en Loewe TV och få den perfekta helhetsupplevelsen av perfekt bild och ljudåtergivning samt ett enkelt och intuitivt användande,"
säger Loewe´s CEO Mark Hüsges.

OLED teknologi: TV i en helt ny dimension

På en skärm som endast är 4,9 mm tjock, producerar OLED-teknologin kristallklara bilder med hjälp av självlysande pixlar, som kallas organiska lysdioder. Till skillnad från LCD-skärmar kräver OLED-skärmar ingen bakgrundsbelysning, så när en pixel är avstängd är skärmen helt svart. OLED-skärmen kan växla från att vara bländande ljus till att vara absolut svart på mindre än en mikrosekund. Det ger en fantastisk naturlig bildvisning. Lägg därtill HDR och Dolby Vision (TM), som ger ännu högre kontrast och ett mycket bredare spektrum av färger så att du får en bildåtergivning som är ännu mer lysande och mer naturlig än någonsin tidigare. Loewe bild 4 producerar fantastiska High Dynamic Range (HDR) bilder med ett helt nytt djup och ett stort utbud av färger, vilket ger en mycket autentisk återgivning av även de mest krävande detaljerna.

Design

Med en Soundbar i elegant Piano Black och ett matchande akustiskt tyg, samt ett minimalistisk bordsstativ i svart metall, är designen av bild 4 OLED inspirerad av den speciella 'OLED black'. Den ultra-smala skärmen, framhävd av en fin ram i Graphite Grey och med det välkända Loewe Eye, utstrålar TV:n både lätthet och elegans. Den kompletta bild 4.55 OLED uppsättningen inkluderar både skärm, soundbar och bordsstativ. Lätt att installera och ännu enklare att använda.

Ljud

Kraftfullt 80 watt stereo Soundbar med sluten basreflexlåda säkerställer varma låga frekvenser och ett magnifikt voluminöst ljud. För att skapa upplevelsen av en Konserthall, med en 3.1 ljudlösning kan bild 4 anslutas till en klang 1 subwoofer och ett set klang 1 högtalare. Och för att skala upp ännu mer, kan en extra klang 1 subwoofer och ett set klang 1 högtalare anslutas i ett 5.2 ljudsystem. Helt enkelt med den integrerade multikanals ljuddekodern. Via Bluetooth kan du spela upp musik från smartphone till TV:ns ljudsystem, samt njuta av ljud och musik som spelas på TV:n via Bluetooth-hörlurar.

Features

Användarvänlig och intuitiv. Tydligt strukturerad och ett nöje att använda. Spara dina favorit TV-kanaler, inspelningar, appar eller externa källor på TV:ns startskärm. Det finns flera användbara funktioner där som hjälper till att visa live-TV, inklusive en tidslinje som visar exakt var programmet kan hittas. Med förinstallerade appar på bild 4 OLED, ger TIDAL dig tillgång till fler än 40 miljoner låtar (kräver prenumeration) och de mest populära internetvideoerna kan ses via YouTube. Med USB Recording kan du spela in program (till exempel med DR+ Feature Disk, som kan köpas till), programguiden hjälper dig att hitta de önskade programmen. Och för att göra det ännu enklare kan du använda den kostnadsfria Loewe-appen för att styra och spela upp innehåll från din bild 4 OLED TV via smartphone eller surfplatta.

Loewe Dual Channel teknologi

Spela in ett program och se på ett annat samtidigt. Enklare kan det inte bli. Anslut en extern hårddisk, till exempel Loewe DR+ Feature Disk, till USB-porten och du är redo att spela in. Live program kan pausas och fortsättas senare, så du missar inte en enda sekund av programmet.

Teknisk data

Skärmdiagonal: 55"
Display: OLED display technology. HDR (Dolby Vision / HDR 10 / HLG)
Upplösning: Ultra HD resolution 3840 x 2160
Mottagning: DVB-T2 / DVB-C / DVB-S2 / UHD@60Hz
Anslutningar: 4 x HDMI UHD / 1 x USB 3.0 / 2 x USB 2.0 / WLAN / Bluetooth
Ljud: 2 x 40 watt stereo sound system. Integrated 5.1 multi-channel audio decoder
Alternativ: Exra ljudsystem (högtalare och subwoofer) kan köpas till - t.ex. Loewe klang 1
Placering: Bordsstativ är inkluderat
Alternativ: Golvstativ eller väggfäste kan köpas till
Highlights: Senaste OLED-teknologin. High dynamic range teknologi (HDR) inkl. HDR10, HLG och Dolby Vision. Intuitivt Loewe operativsystem (os). Bluetooth-funktion för enkel musikstreaming och Bluetooth-hörlurar.

Distribution och priser

Loewe bild 4 OLED finns som 55" i färgen Piano Black. Rekommenderat utpris är 36.999:-

För ytterligare information om distribution och återförsäljare så kan EET Europarts kontaktas via tel: 08-507 510 00 eller www.eeteuroparts.se

Se mer om Loewe produkterna och återförsäljare på www.loewe.se

Loewe – invented the television!

Founded in 1923 by the brothers Siegmund and David Ludwig Loewe, Loewe presented the world’s first electronic film transmission at the 8th Berlin Radio Exhibition in 1931. The brilliant inventor and physicist Manfred von Ardenne, Loewe’s Chief Engineer, came up with the technology. This marked Loewe's invention of the television. Loewe also developed the first portable television. And that's not all. Loewe Art 1 - now a design icon - was exhibited in the New York Museum of Modern Art (MoMA) in the 1980s. Loewe devices are still made in Germany – and with great passion, enthusiasm and extensive expertise. The development, production and service departments are based in Kronach (Upper Franconia). Loewe products have been perfected down to the last detail and designed to last and save energy. Modular technology, premium materials, precise workmanship, regular software updates and timeless design guarantee a sustainable product – high-tech with a soul.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive: HP, Lexmark, IBM, Canon, Epson, Aten, Ubiquiti, Lenovo, Axis, Synology, Samsung, Ernitec, Sony, Milestone, Sling Media, B&O PLAY, MicroBattery, MicroMemory, MicroLamp, MicroStorage, MicroConnect, MicroScreen, Hitachi, Western Digital, eSTUFF, Clint, Podspeakers, Sandberg, Kensington, Loewe och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 35 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.