​Podspeakers lanserar designikonen MicroPod i en trådlös utgåva

​Podspeakers lanserar designikonen MicroPod i en trådlös utgåva

Nya MicroPod är den första i en serie av nya, trådlösa och bärbara Podspeakers med Bluetooth och inbyggt batteri.

Original Podspeaker-modellerna är bland världens mest erkända högtalare och äkta designikoner. Sedan den första lanseringen i mitten av 1990-talet har Podspeakers varit ett riktmärke för vad som kan uppnås när man skapar en okonventionell design.

"One is Amazing – two is a Blast"

Den nya MicroPod Bluetooth MKII har den senaste Bluetooth-teknologin och har uppgraderats med True Wireless (TWS) funktion för trådlös stereo-pairing.

MicroPod Bluetooth MKII fungerar perfekt som stand-alone-högtalare, och spelar fantastiskt som en solist. Men om du använder två MicroPods tillsammans, kommer du, med True Wireless stereo support och trådlös stereoparning av de två högtalarna, uppnå en ännu mer imponerande "blast" av stereoljud.

Stand-alone – och fullt bärbar

MicroPod Bluetooth MKII är den första stand-alone-högtalaren i Podspeakers-serien. Med inbyggt batteri kan den spela i upp till 10+ timmar. Det gör det lättare än någonsin att ta med sig musiken.

Klassisk design - Modern teknologi

Den första MicroPoden lanserades 2001. Designmässigt ser den ut som den ikoniska MiniPoden, men som namnet antyder är formfaktorn något mindre. De diskreta dimensionerna gör den lämplig att placera på ett bord eller i en hylla - till exempel genom att montera de medföljande benen (spikes) som får MicroPod att se ut som om den svävar fritt i rummet. Med ett tillägg av ett väggfäste är det också möjligt att hänga upp högtalaren.

MicroPod Bluetooth MKII har den välkända och klassiska designen från sin föregångare, den första MicroPod från 2001, men tekniskt sett återspeglar den nya högtalaren den tekniska utvecklingen som en modern och uppdaterad aktiv högtalare - helt trådlös.

MicroPod Bluetooth MKII finns i tre färgvarianter: Matte Red, Matte Black och Satin White.

MicroPod Bluetooth MKII - FUNKTIONER:

• Inbyggt batteri - spelar upp till 10+ timmar
  • True Wireless stereo support - "one is amazing, two is a blast"
  • Stand-alone HiFi Bluetooth-högtalare
  • Finns i färgvarianterna: Matte Red, Matte Black och Satin White
  • Tre svarta ben (spikes) ingår

Priser och tillgänglighet

Podspeakers MicroPod Bluetooth MKII finns i tre färgvarianter: Matte Red, Matte Black och Satin White, levereras med tre st. svarta ben (spikes). Rekommenderat utpris är 1.999,-

Extra ben i aluminium (spikes) finns i varianterna Aluminium Soft Gold, Aluminium Dark Metal och Aluminium Soft Silver till rekommenderat utpris 129,- (set med tre spikes).

Alla produkterna beräknas finns i butik från 1 december 2017.

Återförsäljare:

EET Europarts distribuerar Podspeakers produkter i Sverige.

Information om återförsäljare kan fås av EET Europarts via tel: 08-507 510. www.eeteuroparts.se

Länkar till högupplösta bilder finns längst ner i detta pressmeddelande.

Om Podspeakers

Det danska företaget Scandyna historia går tillbaka till 1965, inklusive 90-talets framgångsrika lansering av de ikoniska Podspeakers. Podspeakers har sedan den första lanseringen imponerat HiFi- och designentusiaster med sin unika design och ett imponerande ljud.

Idag är företaget bakom Podspeakers varumärket EET Group, som fortsätter att utveckla och blåsa liv i Podspeakers portföljen, att produkterna alltid matchar behoven hos moderna konsumenter.

Podspeakers produkterna ändrar sig i takt med den digitala utvecklingen, men det primära fokus ligger kvar på den ikoniska designen och det utmärkta ljudet.

EET Groups ambition är att fortsätta med den framgång som hittills varit kopplad till varumärket Scandyna och Podspeakers, i den meningen att designen är så mycket annorlunda att den som en ikon och modern klassiker fortfarande är relevant för en livsstil och designorienterad global publik.

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive:
HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 35 säljkontor i 27 länder spridda över Europa och Afrika. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.