tado° önskar Google Home välkommen till Sverige

tado° önskar Google Home välkommen till Sverige

Svenska användare kan nu styra sina tado°-enheter med rösten.

Stockholm, 24 October 2018 - tado°, som är ledande inom klimathantering i hemmet, är glada att kunna välkomna Google Home till Sverige. När Google Home nu kommer till Sverige, så innebär det att svenska tado°-användare kan dra nytta av ännu fler användarvänliga möjligheter att kontrollera sitt värme- och kylsystem på.

Med Google Assistant kan tado°-användare ställa in, öka och sänka temperaturen i sina hem, till exempel med följande röstkommandon: "Ok Google ställ vardagsrummet på 22 grader" eller "Ok Google, öka temperaturen i sovrummet med tre grader".

Sedan den officiella introduktionen av den intelligenta högtalaren i Europa 2017 har tado° samarbetat med Google för att integrera Google Assistant i alla sina enheter och skapa en mer energibesparande och trevlig upplevelse hemma – såväl tado° Smart Thermostat, Smart Radiator Thermostat som Smart AC Control stödjer Google Home.

tado° är ledande inom intelligent klimatkontroll i hemmet och är inte knuten till någon specifik plattform, vilket innebär att tado° kan samarbeta med alla de stora röststyrningsplattformarna för att uppnå bästa möjliga användarupplevelse.

Om tado°
tado° grundades i München 2011, och är ledande inom intelligent klimatkontroll i hemmet. Med sina smarta termostater för uppvärmning och kylning fungerar tado° som din klimatassistent med färdigheter som Geofencing, Weather Adaptation, Open Window Detection, Air Comfort och mycket mer. Med 180 anställda förändrar tado° hur energi nyttjas i hemmet med ökad komfort, besparingar och välbefinnande. www.tado.com.

Pressbilder i hög upplösning finns här.

Christina Vedel
cve@eeteuroparts.dk
+45 31319106

EET Europarts är Europas ledande distributör inom: Server, Computer & Printer parts, Storage & Network, Mobile Parts & Accessories, Home Entertainment & Lifestyle Electronics, Surveillance & Security, Professional AV & Digital Signage, Point of Sale & Auto ID samt Logistical Services.

Företaget distribuerar ett brett sortiment av ledande varumärken och produkter. Mer än 1.000.000 artiklar fördelat på mer än 700 olika märken finns representerade i sortimentet, inklusive:
HP Inc., Hewlett Packard Enterprise, Lenovo, MicroConnect, MicroBattery, Ubiquiti Networks, HP Procurve, Cisco, Synology, Qnap, B&O Play, Loewe, Podspeakers, Kensington, tado, Apple, eSTUFF, Incipio, Griffin, MicroSpareparts Mobile, Axis, Hikvision, Bosch, MicroView, Milestone, NEC, Philips, EPSON, VivoLink, Airtame, Zebra, Honeywell, Star Micronics, Datalogic, Datamax och många fler.

EET Europarts är en del av EET Group, grundades 1986, idag representerat med 31 säljkontor i 24 länder spridda över Europa. Koncernen sysselsätter mer än 500 anställda, servar mer än 44.000 återförsäljare och hanterar mer än 1.000.000 leveranser per år. EET Group har sitt huvudkontor i Köpenhamn och i logistikcentret i Ballerup.

Christina Vedel

PR Manager, EET Retail +45 31 31 91 06