Egmont rekryterar ny chef till snabbväxande affärsområde

Erik Norberg har utsetts till ny chef för Egmont Publishings snabbt växande satsning inom digital kommunikation och marknadsföring.

Egmonts affärsområde Marketing Services fokuserar främst på digital kommunikation och innehållsmarknadsföring och innefattar ägarskap i flera nordiska verksamheter, däribland ledande svenska byråer som Ingager, Klintberg Niléhn och KAN. Omsättningen uppgick till cirka 300 miljoner kronor under 2017 och målet är att tillväxten ska öka markant under 2018 och framåt.

Erik Norberg får en nyckelroll i arbetet med att utveckla den övergripande affärsområdesstrategin och att identifiera nya investerings- och samarbetsmöjligheter. Erik Norberg har haft flera ledande befattningar inom olika digitala tillväxtbolag, stora mediehus och inom marknadsföring, och har lång erfarenhet av att utveckla verksamheter i tillväxt och i förändring. Han har bland annat varit VD för Mitt i och COO inom Schibsted.

– Jag är glad över att Erik vill komma till Egmont. Han har en väldigt god kommersiell och digital förståelse, och är en mycket erfaren ledare. Vi ser fram emot att få ombord Erik i vårt team, säger Cato Broberg, chef för Egmont Publishings investeringar inom affärsområdena Marketing Services och E-handel.

– Jag ser verkligen fram emot att få börja jobba med Egmont Publishing som befinner sig i en väldigt spännande fas med stora tillväxtmöjligheter. Både i form av utveckling av den befintliga portföljen och genom nya, betydande investeringar, säger Erik Norberg.

Erik Norberg påbörjar sin nya tjänst som Marketing Services Director den 1 juni.

För mer information vänligen kontakta,
Cato Broberg, Egmont Publishing, telefon +47 918 152 95, e-post cato.broberg@egmont.com