Fotbollsfeber med Sune!

Fotbollsfeber med Sune!

Lagom inför fotbolls-VM kommer Sören Olsson och Anders Jacobssons nya bok om Sune ut. Sune, som inte gillar sport överhuvudtaget, går med i Glimmerdaggs nystartade mixade fotbollslag. Resultatet – när både pappa Rudolf och mamma Karin anmäler sig som tränare – kan inte bli annat än hejdlöst roligt.

Zunes stolpskott är den 48:e boken om den älskade karaktären Sune Andersson. Sune är som vanligt charmig, ogillar sport och gillar att tjusa tjejer. Plötsligt får Glimmerdagg fotbollsfeber och ALLA ska spela fotboll. Sune går motvilligt med i laget – för vem ska annars tjusa tjejerna?

– När det blev klart att Sverige skulle spela i Fotbolls-VM, så kändes det som ett roligt tema att skriva årets Sunebok på. Sune är ju inte särskilt intresserad av fotboll. Det är han inte nu heller. Tills det visar sig att det nystartade fotbollslaget ska ha mixade lag. Killar och TJEJER! Det kan ju inte Sune motstå, så klart! Svårigheten är ju bara att Sune gärna vill vara snäll mot alla tjejer.  Både i det egna laget och i motståndarlaget, säger Sören Olsson.

Zunes stolpskott har fått fina förhandsrecensioner, bl.a. av BTJ som beskriver boken som ”Stort garv, massa crazy-feeling, helt i Sunes anda.” (BTJ, Staffan Engstrand, BTJ-häftet nr 11, 2018)

Sören och Anders böcker om Sune, Bert och Håkan Bråkan har sålt i över 12 miljoner exemplar världen över, och finns utgivna i 25 länder. Böckerna ligger år efter år på topplistorna över mest utlånade verk på biblioteken, vilket gör Sören och Anders till två av Sveriges mest lästa barnboksförfattare. Böckerna om Sune knep också hela 11 av 20 platser på mest lyssnade barnböcker i ljudboksformatet hos StoryTel 2017.

Zunes stolpskott är på 159 sidor, kostar ca 140 kr och släpps den16 april.

Bildmaterial finns att ladda ner från Egmonts pressrum på Mynewsdesk.

För recensionsex och mer information vänligen kontakta,
Malin Esaiasson, produktchef, Egmont Publishing malin.esaiasson@egmont.se