Caroline Willnäs, vinnare av Hemmets Journals stora pris 2018

Hon är Sveriges bästa kassörska enligt Hemmets Journals läsare – får 50 000 kr

Nu är det avgjort vem som röstats fram till Sveriges bästa kassörska i tävlingen ”Hemmets Journals stora pris”. Caroline Willnäs, som jobbar på Willys i Söderköping, tog hem förstaplatsen. Idag tog hon emot prischecken på 50 000 kronor av Hemmets Journals chefredaktör Håkan Ström.

Hemmets Journals Stora Pris delas i år ut för nionde gången. Syftet är att sätta strålkastarljuset på de yrkesgrupper som sällan får den uppmärksamhet de förtjänar för sitt viktiga arbete. I år utsåg tidningens läsare alltså Sveriges bästa kassörska. Tidigare har bland annat bästa brevbäraren, busschauffören och undersköterskan röstats fram.

– Vi vill lyfta fram vanliga människor, istället för kändisar och kungligheter. Caroline är en riktig glädjespridare och en skicklig kassörska som förtjänar priset, säger Hemmets Journals chefredaktör Håkan Ström.

Av 230 nominerade kassörskor runt om i landet valde en jury ut 5 slutgiltiga kandidater som Hemmets Journals läsare fick rösta på. Med ca 1000 röster stod Caroline för en klar seger.

Priset tilldelades genom att överraska Caroline Willnäs på hennes arbetsplats Willys i Söderköping den 20 november. Butikschefen Thomas Hederberg bjöd på tårta och Hemmets Journals chefredaktör Håkan Ström hade med sig en symbolisk jättecheck som visade att Caroline vunnit priset. Prissumman på 50 000 skattade kronor sätts nu in på Carolines konto.

Caroline är igenkänd som ”den glada tjejen i kassan” och säger att hennes kollegor gör att butiken känns som en stor familj. Kollegorna och många av butikens kunder var på plats för att hylla pristagaren.

-Tack vare vinnarpengarna kommer vi nu kunna göra den där semesterresan vi längtat efter. Vi har aldrig rest utomlands med familjen men nu kan det äntligen bli av, säger Caroline.

Läs mer om Carolines vinst i Hemmets Journal nr 48 som utkommer i butik den 22 november.

Högupplösta bilder finns att ladda ner från Egmont Publishings pressrum hos Mynewsdesk.

För mer information vänligen kontakta:
Håkan Ström, chefredaktör Hemmets Journal, 070-346 57 80, hakan.strom@egmont.se