Ny undersökning: Män har roligare än kvinnor i brf-styrelser

Män som sitter i bostadsrättsföreningens styrelse har roligare än kvinnor. Fler män än kvinnor tycker att de kan driva frågor i den riktning de själva vill, och männen är också mer positiva till att arbeta i en brf-styrelse i framtiden än kvinnor.

Det framgår av webbtjänsten Egrannars stora undersökning om styrelsearbete i bostadsrättsföreningar 2016, som nu finns sammanställd i sin helhet. 801 personer i bostadsrättsföreningar över hela landet svarade på enkäten.

Fler resultat:

• Stockholmare är betydligt mer missnöjda med arbetsbelastningen än göteborgare.
  • Östgötar diskuterar trivselarrangemang i föreningen i betydligt grad än innerstadsstockholmare.
  • Nästan alla som sitter i en brf-styrelse tycker det känns bra att kunna påverka.
  • Renoveringar och ombyggnader, skötsel och städning av allmänna utrymmen och hur medlemmarna ska fås att engagera sig mer är de vanligaste ämnena på styrelsemötena.

Sammanställningen av undersökningen finns att ladda ner här nedanför.

• Frivilligarbete

• ny undersökning
  • styrelsearbete
  • grannsämja
  • grannar
  • bostadsrättsförening

Hemsida och smarta tjänster för bostadsrättsföreningar. Egrannar gör det enkelt och roligt att bo i bostadsrätt. Smarta tjänster som bokningsfunktion, anslagstavlor och automatiskt medlemsregister sparar mycket tid och arbete, för både medlemmar och för föreningens styrelse. Egrannar är helt gratis att använda och på 15 minuter är man igång.

Lars Wallgren

VD 0709-152 888