David Gustavsson - ny reporter på Ehandel

Ehandel vässar ekonomibevakningen med David Gustavsson

Ehandel har haft en enorm trafikökning under 2020 i takt med det ökade intresset för e-handel där pandemin pushat på transformationen inom handeln. Ehandel har samtidigt lanserat ett mediehus för liveshopping - Showroom och en ny branschsajt för influencers - Influens.se. Nu utökar man resurserna på redaktionen med en ny reporter som kommer att utgå från Stockholm.

Journalisten David Gustavsson har en lång erfarenhet som journalist och arbetar idag på Dagens Media. Bland tidigare uppdrag märks bl. a. ATL, Metro, Minimedia och Mitt i.

"- David är en erfaren och kompetent journalist med gedigna kunskaper från både affärs- och branschpress, vilket gör honom till en perfekt matchning för oss på Ehandel. Vi vill vässa vår ekonomibevakning ännu mer och då kommer David att vara ett viktigt tillskott till redaktionen. Jag ser fram emot att välkomna honom till gänget, säger Johanna Allhorn, chefredaktör på Ehandel".

David Gustavsson ser fram mot att få arbeta med övriga redaktionen på Ehandel.

"- Det känns jätteroligt att få bli en del av den pigga och ambitiösa redaktionen på Ehandel som nu också växer kraftigt trafikmässigt, liksom att få bevaka en dynamisk, snabbrörlig och mycket expansiv bransch med många spännande trender och inspirerande aktörer och profiler".

Den 9 augusti startar David Gustavsson på Ehandel.