Gå direkt till innehåll
Johanna Allhorn och Izabella Bielecka har förberett lanseringen av nya branschtidningen för yrkesgruppen influencers.

Influens.se - ny branschtidning för yrkesgruppen influencers.

Influenceryrket är en ny roll i marknadsföringsbranschen globalt. På bara några år har tusentals nya jobb skapats samtidigt som branschen omsätter miljontals kronor varje år. Den moderna tidens marknadsföring sätter stor press på handeln och dess spelare. Fram till nu har det dock inte funnits någon branschmedia som koncentrerar sig endast på den här yrkesgruppen och marknadsföringskonceptet.

Mediebolaget EhandelSE AB som ger ut branschtidningen Ehandel.se och står bakom branschinitiativ som t ex Ehandel Forum, WhatsNXT, Emeet, Edge, Hållbar E-handel och senast liveshoppingplattformen Showroom lanserar nu även en ny branschtidning för yrkesgruppen influencers. Branschtidningen i form av en nyhetssajt kommer att heta Influens.se.

”- Influens.se är en ny kanal för alla som är verksamma inom eller intresserade av influencerbranschen. På Influens.se kommer vi att arbeta aktivt med att rapportera om de senaste nyheterna i branschen och sprida kunskap och information om viktiga ämnen som är kopplade till influencers eller influencer marketing, säger Izabella Bielecka som blir redaktör för sajten”.

Johanna Allhorn som är chefredaktör för Ehandel blir även ytterst ansvarig för Influens.se.

” – Vi ser på influencers som vi ser på alla hårt arbetande och seriösa e-handlare. Vi vill lyfta yrkesutövarna och branschen och presentera den för vad den är. Vi vill bevaka både små och stora profiler och hoppas att alla som är en del av influencerbranschen vill hjälpa oss och tipsa om nyheter och idéer om hur vi kan utveckla nyhetsbevakningen”.

Johan Svensson, VD för EhandelSE AB ser en naturlig koppling mellan Ehandel.se och nya Influens.se och utesluter inte flera tjänster för influencers.

”- Många influencers samarbetar med e-handlare och lever i en slags symbios. Vi hoppas att så även blir fallet mellan våra båda branschtidningar. Det ska bli intressant att följa hur vår målgrupp utvecklas och jag är övertygad om att vi på samma sätt som med Ehandel kan hitta nya samarbeten, fördelar och tjänster för influencers framåt”.

Maria Olsson som nyligen utsetts till operativt ansvarig för satsningen Showroom välkomnar den nya branschsajten för influencers.

”- Vi på Showroom hoppas såklart att hitta ett nära samarbete med teamet på Influens.se och vi lovar att bidra med många nya spännande nyheter om liveshopping såklart!”.

Influens.se är planerad att gå live den 6 april och nedräkningen går att följa på sajten www.influens.se.

Kontaktpersoner:

Izabella Bielecka, Redaktör Influens.se, +46 702 45 11 50

Johanna Allhorn, Chefredaktör, +46 709 49 47 50

Johan Svensson, VD Ehandel, +46 73 558 19 97

Se Influens.se eller maila info@influens.se.

Kommande nyheter om Influens.se kommer att publiceras i Ehandel’s pressrum https://www.mynewsdesk.com/se/ehandel.

Kategorier

Ehandel är Nordens största nyhetsmedia mötesplats för alla som arbetar med e-handel. Ehandel drivs av Ehandel SE AB som startade 2009. Sedan 1 januari 2018 är Ehandel SE AB en del av LRF Media AB. Läs mer om Ehandel på www.ehandel.se.

Johan Svensson

Presskontakt Styrelseledamot +46 (0) 73 558 19 97
Bianca Rior

Presskontakt Marketing Manager

Ehandel - Alla e-handlare förtjänar framgång.

Ehandel är Nordens största nyhetsmedia och mötesplats för alla som arbetar med e-handel. Ehandel drivs av Ehandel SE AB som startade 2009. Inom Ehandel SE AB finns även branschsajten för influencers och influencer marketing, Influens.se. Läs mer om Ehandel på www.ehandel.se och Influens.se på www.influens.se.

EhandelSE AB
Redaregatan 48