Att jobba på Einar Mattsson — ​Eleni berättar hur det känns att bli sedd

Jag minns min första dag här. Jag började som fastighetstekniker ute i Hjulsta och klev in på huvudkontoret på Rosenlundsgatan 58. En lockhårig man kom fram, hälsade och välkomnade mig. Han visste till och med mitt namn. Jag tänkte inte mer på det än att han förmodligen hade en ovanligt bra dag.

Jag tror att alla vill känna att vi tillhör ett sammanhang. På Einar Mattsson tillhör du alltid ett team, en avdelning och inte minst ett familjeföretag. Här säger alla hej till varandra. När du är ny välkomnas du varmt av dina kollegor. Här knyter du inte bara nya kontakter, utan du får även nya riktigt nära vänner.

Senare insåg jag att det alltid är så här. Jag fick även reda på att den lockige mannen var en av ägarna. Ägarna är alltid glada och intresserade, och deras positiva beteende märks i hela verksamheten.

Jag har jobbat på andra ställen där jag bara var ett anställningsnummer, en bland många. På Einar Mattsson blir du sedd. Vilken kollega du än frågar, så får du hjälp. Här stöttar vi och hjälper varandra.

Kom hit, och bli en av oss du med!

Läs mer på einarmattsson.se/byggdinframtid

/ Eleni, fastighetstekniker