Anna Mellström ny VD för Einar Mattsson Byggnads AB

Från den 1 januari 2019 kliver Anna Mellström in som VD för Einar Mattsson Byggnads AB. Anna har arbetat 7 år i koncernen. De senast två åren har hon varit affärsområdeschef för Byggproduktion och tidigare som verksamhetsutvecklingsansvarig i bolaget.

–  Anna har som affärsområdeschef visat att hon har förmåga att driva ett förbättringsarbete med fokus på samarbete, produktivitet samt ordning och reda – allt till förmån för våra fastigheter och de boende. Jag ser fram emot att hon även i sin nya roll kommer att leda förbättringar med förankring i koncernens mål, säger koncernchef Stefan Ränk.

– Jag ser fram emot att få fortsätta utveckla Einar Mattsson Byggnads AB. Min utgångspunkt är vår ledstjärna att inspirera branschen till ökad produktivitet. En förutsättning för det är engagerade medarbetare som vill bidra till utvecklingen av bolaget. Jag känner mig stolt över att ha medarbetare som vill vara med och bidra i denna resa. säger Anna Mellström, tillträdande VD för Einar Mattsson Byggnads AB.

Anna Mellström tillträder som VD den 1 januari och efterträder då Mikael Anjou som då lämnar den befattningen.

För mer information, kontakta:

Ewelina Holm, kommunikationschef
ewelina.holm@einarmattsson.se