Ekan Management förstärks med två nya medarbetare

Vi är mycket glada att få välkomna två nya medarbetare, Helena Blomberg och Henning Verner, som börjat på Ekan Managements kontor i Göteborg under hösten.

Helena kommer senast ifrån Regionstyrelsens ledningskansli i Västra Götalandsregionen där hon arbetat som projektkoordinator. Hon är civilekonom och har en masterexamen i offentlig förvaltning och har även varit trainee på VGR’s enhet för internationell samordning i Bryssel. På fritiden gillar Helena att resa, spela spel och träffa vänner, gärna över en långfrukost.

Helena säger att:
-På Ekan finns ett massivt kapital av kunskap och yrkesskicklighet, vilket utgör en otroligt värdefull och lärorik miljö för en ny konsult. Jag tror stenhårt på det otvungna engagemanget, värmen och genuiniteten som det främsta framgångsreceptet - både ur ett kundperspektiv och ett medarbetarperspektiv.

Henning kommer ifrån Handelshögskolan i Göteborg där han har en civilekonomexamen i industriell och finansiell ekonomi. Parallellt med studierna har han varit aktiv inom flera verksamheter med inriktning mot konsultyrket, både som konsult och aktiv styrelsemedlem. Henning har även ett stort teknikintresse med erfarenhet som butikschef inom hemelektronik och avslutade nyligen ett internship på Opera Software. På fritiden ägnar han sig gärna åt segling längs västkusten.

Henning berättar att:
-Ekan tilltalade mig då verksamheten är stor nog att kunna genomföra storskaliga projekt men liten nog för att kunna vara flexibla och anpassa sig efter kunden. Det är även en kreativ miljö där medarbetarna konstant utmanar varandra för att utvecklas både som företag och individer.

Vi på Ekan Management hälsar Helena och Henning varmt välkomna!

• rekrytering