Internship Stockholm

Vill du testa på yrket som managementkonsult? Vill du vara med och hjälpa våra kunder skapa morgondagens verklighet? Ekan Management söker nu en initiativtagande och ambitiös student till vårt internship i Stockholm under hösten 2017.

Vi söker dig som är en driven och självgående person med social och kommunikativ förmåga, en kombination som gör att du arbetar lika bra i team som på egen hand. Vi ser att du är analytisk både på detaljnivå och ur ett helhetsperspektiv. Du handlar lösningsorienterat och agerar prestigelöst samtidigt som du alltid intar en professionell och representativ roll.

Vår företagskultur kännetecknas av full fart, högt i tak, professionalism och en öppen och välkomnande stämning. Vi erbjuder en kreativ miljö med möjlighet att verka i olika branscher och i nya typer av uppdrag med ett helhetsperspektiv på kundens verksamhet.

Följ länken för mer information: Student till Ekans internship

Förstärkning inom coachning och handledning

​Vi hälsar Ulrika Antonsson varmt välkommen som managementkonsult och coach till Ekans Stockholmskontor. Anställningen är en viktig del i vår strategiska satsning på chef-, ledar- och medarbetarutveckling som möjliggörs av de ramavtal som Ekan Management slutit med viktiga aktörer så som Kammarkollegiet och Stockholms läns landsting.

Förstärkning inom hälso- och sjukvård

​Ekan Management startar det nya året med ytterligare förstärkning i form av Johan Frisack som kliver ombord under januari. Han kommer närmast från Indikator där han haft rollen som seniorkonsult inom kvalitetsuppföljning och verksamhetsutveckling. Johan har lång erfarenhet inom offentlig sektor med särskilt fokus på hälso- och sjukvård.

Förstärkning inom samhällsutveckling

I november anslöt Torbjörn Grahn som senior managementkonsult och förstärker Ekan Management inom strategi och verksamhetsutveckling. Torbjörn tillför efterfrågad kompetens inom branscher och områden så som samhälle, infrastruktur och fastigheter som idag befinner sig i kraftig expansion.

Vi söker ännu en managementkonsult utöver det vanliga

Är du också ödmjukt kaxig? Har du modet att utmana status quo, förmågan att involvera människor och kraften att förverkliga morgondagens verklighet? Vi på Ekan Management står inför en spännande utveckling då vi under de senaste åren har vunnit ett flertal ramavtal inom offentlig verksamhet. Vi söker nu managementkonsulter med erfarenhet inom framförallt verksamhetsutveckling med stöd av IT.

Ekan växer kraftigt inom industri

Ekan Management inledde under 2013 en satsning mot industrikunder. Inom detta segment kombinerar vi lång branscherfarenhet med metodik och arbetssätt som vi med framgång utvecklat i andra kundsegment. Vi är nu stolta över att kunna presentera tre nya rekryteringar med tillsammans över 30 års erfarenhet inom produktutveckling och industri.

Erfaren förändringsledare förstärker Ekan Management

​Ulf Tengroth tog den 1 oktober steget vidare till Ekan Management. Ulf har sin bakgrund inom kommunikation och marknadsföring och bär med sig en gedigen erfarenhet av förändringsledning och värdegrundsarbete i olika ledningsfunktioner och som konsult.

Förstärkning inom verksamhets- och ledarskapsutveckling

Det är med stor glädje Ekan Management hälsar Anton Karlsson varmt välkommen som managementkonsult till vårt Stockholmskontor. Anton kommer närmast från IC Quality där han under flera år arbetat med verksamhetsutveckling, kvalitetsuppföljning samt ledar-, och medarbetarskap.

Bid Manager till expansivt managementkonsultbolag

Ekan Management har funnits i över 30 år och har långvariga kundrelationer och en stor spännvidd i våra uppdrag. Vi står nu inför spännande utmaningar då vi under de senaste åren har erhållit ett flertal stora ramavtal. Vi söker nu en Bid Manager med ansvar att hantera anbudsprocessen med fokus på offentlig sektor.

Junior Managementkonsult till Göteborg

Är du också ödmjukt kaxig? Har du modet att utmana status quo, förmågan att involvera människor och kraften att förverkliga morgondagens verklighet? Ekan Management står nu inför en spännande och expansiv fas och söker därför efter en Junior Managementkonsult.

Managementkonsult inom fastighetsbranschen

Har du modet att utmana status quo, förmågan att involvera människor och kraften att förverkliga morgondagens verklighet? Just nu söker vi dig med erfarenhet inom framförallt verksamhetsutveckling med fokus på fastighetsbranschen.