Ann Zacharias, Anna Bergman och Olle Wästberg bland Ekerlids vårböcker

Den 16 mars kommer memoarboken En ovanlig fågel av Ann Zacharias. Hon berättar om sin karriär som modell och skådespelare som började redan vid 13 års ålder och hon skriver även om sina äktenskap med Sven-Bertil Taube och Ted Gärdestad. Anna Bergman skriver i Jag och min skugga om sitt liv och sin relation till pappan Ingmar som varit fylld med dramatik. Boken ges ut den 26 april.

Olle Wästberg berättar om sitt innehållsrika liv som politiker, statssekreterare i finansdepartementet under 90-talskrisen och chefredaktör för Expressen i memoaren I tidens skugga som kommer den 5 april. Veckan innan kommer Bli bostadsmiljonär - råd och tips för din bostadskarriär av Gösta Carlgren och Joanna Törngren Redebrant. Den 23 mars publiceras Shori Zands bok Den udda fågeln - en berättelse om entreprenörskap, makt och integration. Hon invandrade från Iran och skapade trots stort motstånd från etablissemanget en vårdkoncern med 400 anställda.

Tidigare under våren har företagsledaren Rune Anderssons bok Sätt rätt pris - och bygg lönsamma företag givits ut, liksom Feedbackrevolutionen - neuroledarskap i praktiken av Eva Hamboldt. En annan ledarskapsbok är Leadership pipeline - utveckla organisationens kompetens av tre amerikanska författare. Arbeta mindre - lev mer! - så utvecklar du din själsliga intelligens, SQ är budskapet i Catharina Sjögren Froborgs bok, som riktar sig både till ledare och allmänheten. Igor Ardoris uppmanar dig att Träna din mentala styrka i sin handledning. Lars Engwall beskriver i Tillbakablickar - en ekonomiprofessors erinringningar sina erfarenheter från ett drygt halvsekellånga liv inom akademien.

Ingemar Eliasson, tidigare statsråd, ger i Brev till en ung liberal en uppmaning till unga liberaler att samla socialliberaler i alla partier. Förändra er eller dö - en reformantologi är titeln på en bok med Oliver Rosengren och Jesper Skalberg Karlsson som redaktörer. Företrädare för flera partier, där de flesta är moderater, ge sin syn på de samhällsförändringar som de anser behöver göras.

För beställning av recensionsexemplar eller önskemål om författarintervjuer, mejla bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070-696 1057

Kategorier