Inbjudan till presentation av ny bok om Företagsobligationer av Louis Landeman och Gabriel Bergin

En växande och alltmer central del av den svenska kreditmarknaden är marknaden för företagsobligationer. Alltfler svenska företag har nu möjlighet att att ge ut företagsobligationer och nya grupper av investerare - inklusive privatpersoner - intresserar sig för denna marknad. Samtidigt är informationsutbudet om marknaden fortfarande relativt begränsat jämfört med till exempel aktiemarknaden.

Boken Företagsobligationer - från AAA till konkurs av fyller denna informationslucka. Författare är Louis Landeman, chef för kreditanalysen på Danske Bank Market och Gabriel Bergin, kreditanalytiker och strateg på Danske Bank Market.

Företagsobligationer  - från AAA till konkurs presenteras vid en bokrelease tisdag den 2 september kl 17.00-19.00 på Nio Rum, Hamngatan 2, 1 tr i Stockholm. Författarna intervjuas ca 17.45.

Anmäl deltagande senast den 1 september till bertil.ekerlid@ekerlids.com Beställning av recensionsexemplar görs också genom samma adress. Tel 070-696 10 57.

Välkomna!

Kategorier