Inbjudan till presentation av The Art of leadership - normen för effektivitet och värdeskapande av Ulf Lindberg och Christer Hanefalk

Många företagsledningar arbetar med välbeprövade metoder för strategiutveckling, projektledning och optimering av de horisontella leveransprocesserna. Mätandet och optimeringen av effektiviteten i den vertikala ledarskapsprocessen är nästa naturliga steg. Upptäckterna och metoderna för att genomföra just detta är inte lika välkända. Boken bygger på sådana kvantitativa analyser av mer än 300 verksamheter.

Detta är den mest insiktsfulla – och kanske ännu viktigare – den mest användbara ledarskapsbok som jag har läst. Jag skulle säkerligen ha haft en enorm nytta av den, om den varit tillgänglig när jag ledde Nokia.

Olli-Pekka Kallasvuo, VD Nokia 2006–2010

Boken presenteras vid ett seminarium på IVA, Wallenbergsalen, Grev Turegatan 16, Stockholm den 26 november kl 17.00 samt även vid ett webinar samma tid. Salen är rymlig så deltagarna kommer att sitta på varannan plats. Anmäl deltagande till bertil.ekerlid@ekerlids.com tel 070-696 10 57 senast den 25 november. Utskick av recensionsexemplar och förfrågan om intervjuer med författarna görs till samma adress.

Kategorier