Ny bok: Kompetens för framtiden - så lyfter vi yrkesutbildningen

Ny bok: Kompetens för framtiden - så lyfter vi yrkesutbildningen

Framtidens yrkesutbildning ska ge unga en bättre start i livet, förenkla övergången till arbetslivet och klara krav och förändringar på en globaliserad arbetsmarknad. En stark yrkesutbildning ska bidra till att svenskt näringsliv utvecklas, att arbetslösheten minskar, att vår tillväxt håller hög nivå och att välfärden ökar. Dessa frågor diskuteras i den här antologin. Lärarnas Riksförbund tar initiativet till en bredare debatt om framtidens yrkesutbildning. Vi är säkra på att svaren om framtiden finns i denna antologi.

Författarna är Carl Bennet, Anders Ferbe, Katrin Stjernfeldt Jammeh, Annelie Nordström, Bo Jansson, Mattias Hellberg, Lena Lindahl, Christer Isaksson, Christer Nylander, Lena Hellengren, Betty Malmberg, Anders Lindh, Liselotte Norén, Jabar Amin och Ulrika Carlsson.

För mer info och beställning av recensionsex maila bertil.ekerlid@ekerlids.com Tel 070 696 10 57.

Utgivnings- och recensionsdag den 29 april 2015