Alive Festivals första artistsläpp 2021

Alive Festivals första artistsläpp 2021

- Detta pressmedelande får inte publiceras online förens klockan 16:00 Fredag den 19/3. -

Vi hoppas, drömmer och tror på att få kunna ge Sverige en fantastisk upplevelse i sommar och planeringen för att göra Alive Festival i Borlänge fortsätter. Läget är idag osäkert om det kommer gå att genomföra festivaler i sommar, men signalerna har varit att fortsätta planera för det.

Alive Festival är därför stolta att presentera sitt första artistsläpp, som innehåller en bra bredd och mix av artister. Närmare sommaren presenteras fler artister.

- Jag är sjukt taggad inför vår nya festival. Vi har fått fram en riktigt bra bredd av artister och vi har ytterligare flera stora namn som vi inte får släppa än, säger Patrik Ekman, festivalgeneral.

Osäkerhet över läget skall inte vara ett skäl till att inte köpa biljett. Redan i höstas togs konceptet Tryggt biljettköp fram tillsammans med Tickster. Tryggt biljettköp innebär att alla som köper biljett är garanterade full återbetalning om festivalen inte blir av på grund av de restriktioner som gäller.

- Ett av våra största värdeord är trygghet för våra gäster. Det har varit en fantastisk respons och vi har sålt långt mer biljetter än vi kunde tänka oss i dessa tider redan, säger Patrik Ekman.

Artister som hittills är klara är:

Kaliffa
    Johnossi
    LBSB
    Anis Don Demina
    Pain
    Anekdoten
    Thundermother
    Thomas Di Leva - Hyllar David Bowie
    Kuselofte
    Greenleaf
    Mimikry
    John Lindberg Trio
    Stonewall Noise Orchestra
    Vulkan
    Vilma Flood
    Sarah Wohlin Zerpe
    Evelyne
    Bjoern
    GAUPA
    Broder Henrik Rapp

Ekman Event arrangerar festivalen Alive genom dotterbolaget Dala Live AB. Tillsammans med övriga bolag inom eventkoncernen driver man även festivalen Putte i Parken i flera städer.

Ekman Event är en av Sveriges största leverantör inom infrastrukturlösningar och evenemang med varumärken som Nordic Toilet och Liveside Event.

Presskontakt VD 0550770903

Ekman Hotels och Ekman event har säte i Värmland och arbetar med hotellverksamhet samt musikfestivaler.

Ekman Hotels driver hotellverksamhet i Värmland med sammanlagt sex hotell i Årjäng, Charlottenberg, Kristinehamn och Karlskoga. Ekman event är leverantör av infrastruktur till evenemang i utomhus. Ekman Event är också arrangör av evenemang i hela Sverige.

Ekman Hotels/Ekman Event