Årets artistläpp och planerade festival.

Alive Festival i Borlänge skjuts upp

Nystartade Alive Festival i Borlänge meddelar idag att festivalen skjuts upp till nästa år. Pandemin sätter käppar i hjulet så nu väljer man alltså istället att planera för premiären under 2022.

Det var under sensommaren 2020 som planerna för en ny festival i Borlänge sjösattes. Eftersom pandemin var ett faktum har det hela tiden funnits med i beräkningen att en festival år 2021 skulle kunna bli inställd.

- Vi tog en tidig kontakt med Tickster och skapade konceptet Tryggt Biljettköp som ger köpta biljetter full återbetalning. Arbetet med att ge våra underbara biljettköpare pengarna tillbaka är nu igång, säger Patrik Ekman, Festivalgeneral.

Trots en lansering under pandemin anser man att gensvaret i Borlänge och Dalarna varit enormt. Biljetter har sålt långt över förväntan.

- Det känns helt fantastiskt med den stöttning och engagemang som finns i Borlänge. Vi alla vill att en festival ska bli av och vårat engagemang i Borlänge är långsiktigt. Nu längtar vi till nästa år och hoppas och tror att vi är tillbaka till något som liknar ett vanligt nöjesliv, avslutar Patrik Ekman.

Nytt datum är 7-9 juli 2022.