Maggio och Hov1 till Alive i Borlänge

Maggio och Hov1 till Alive i Borlänge

Idag presenteras den första upplagan av artister som spelar på den nya festivalen Alive i Borlänge 2022. Efter att premiäråret hindrats av pandemin är nästa års festival mer efterlängtad än någonsin. Veronica Maggio och Hov1 är några av artisterna kommer förgylla sommaren.

Sveriges artistelit kommer till Borlänge. Festivalen har bokat bland annat Veronica Maggio och Hov1 för att spela på Alive Festival den 7-9 juli. Just Veronica Maggio och Hov1 har rönt stora framgångar de senaste åren, särskilt hyllade är deras live-framträdanden. Hov1 är till exempel årets mest streamade svenska artist.

Tillsammans med flera heta nykomlingar som Nestor och Myra Granberg bäddar det för en succé.

- Vi är enormt glada att kunna presentera dessa akter i Borlänge, även om 2021 inte är slut än får vi se det som historia och se fram emot nästa sommar. Vi längtar! Säger festivalgeneral Patrik Ekman.

Man har även en rad lokala artister med på detta släpp. Tillsammans med Dalapop presenteras de namn som kommer få sin chans att spela på Alive nästa sommar.

- Vi har ett starkt startfält med artister från Dalarna vilket känns enormt kul. Att vara en plattform för nya förmågor i regionen är en självklarhet för oss, avslutar Patrik Ekman.

Fler artister kommer presenteras under 2022.

Line up

Veronica Maggio