Mattias Åberg ny VD för Ekofasad

Den första juli 2011 tillträdde Mattias Åberg som ny verkställande direktör för Ekofasad. Mattias har lång erfarenhet av strategi- och affärsutveckling. Ambitionen är att leda Ekofasad mot fortsatt expansion, med syfte att sätta tydliga avtryck i en relativt traditionell bransch.

- Jag ser fram emot ett arbete där strategiska vägval blandas med det växande företagets utmaningar. Speciellt spännande ska det bli att utveckla marknaden för fasadtvätt som normalt präglats av kemikalier och slitsamma metoder för såväl byggnad som utförare. Ambitionen är att Ekofasad alltid ska vara i absolut framkant gällande miljösmarta och skonsamma rengöringstekniker och därmed vara en central aktör inom cleantech-industrin.

Mattias har huvudsakligen arbetat med affärsutveckling och strategifrågor och kommer närmast från egen konsultverksamhet. Han har tidigare erfarenheter från bl a Preem, Iris Hadar, KF och Siar Bossard. Mattias är civilekonom från Uppsala Universitetet och har även utlandsstudier i bagaget.

Tidigare VD:n, Per Tängerstad, fortsätter som ledamot i styrelsen.

Kontakta Mattias Åberg

mattias@ekofasad.se