Pressmeddelande -

Elcykelvaruhuset och KopEnScooter.Nu presenterar elcyklar och elmopeder för 200 beslutsfattare.

Den 17e maj var det miljöbilens dag på ALD bil i Täby. Elcykelvaruhuset och KopEnScooter.Nu var där med elcyklar från Stromer och en elscooter från NIU. Personer som beslutar om stora organisationers företagsflotta var på plats för att testa miljövänliga fordon och lyssna på föreläsningar från bland annat Svante Axelsson från fossilfritt Sverige och Teknikens värld.

Elcykelvaruhuset och KopEnScooter.Nu presenterade de fantastiska, elektriska, tvåhjuliga fordon. Sammanlagt så provkördes elcyklen Stormer över en mil. Ingen kunde låta bli att le när de testade speedbiken.

Fordonen som visades:

• Motor

En backe eller motvind är inte längre ett hinder, vi slipper leta parkering och vi behöver inte sitta i bilkö. Det spelar ingen roll om det är varmt eller kallt, om man är pendlare, ung eller gammal, oavsett så tar vi oss fram snabbt och smidigt utan att bli svettiga. Och kanske bäst av allt, vi är med och bidrar till en bättre miljö. Det känns naturligt att göra elcykeln tillgänglig för fler.

Kom in och upptäck elcykeln du med…

Elcykelvarhuset är en del av MiPeCorp AB som har över tio års erfarenhet i elcykelbraschen. MiPeCorp AB äger KopEnScooter.Nu, Sveriges största återförsäljare av mopeder, representerar Kymco, Baotian och Italjet i Sverige, samt äger elcykelvarumärket Lifebike.