Mathantverk på Mitt kök-mässan

Eldrimner - Nationellt resurscentrum för mathantverk är på plats under Mitt kök på Stockholmsmässan 8-11 november. Vi bygger upp hela vinnarutställningen från SM i Mathantverk 2012 som avgjordes på Mitt kök-mässan i Göteborg den 6:e september. Hela 36 guldmedaljer delades ut. Här kan du se vilka bröd, marmelader, korvar och ostar med mera som är årets godaste mathantverk samt träffa några av guldmedaljörerna! I samarbete med tidningen Gourmet bjuder vi på live-tillverkning av havtornsmarmelad och korv samt guldseminarium med smakprovning ledd av stjärnkocken Carina Brydling

Fredag 9:e november: Tina Lindberg från JämtTinas Havtorn kokar havtornsmarmelad kl 13.30 samt kl 16.00 på Gourmets scen. Öppet för alla. Tina vann guld i klassen chutney för sin havtornschutney 2012.

Lördag 10:e november: Guldseminarium med smakprovning ledd av stjärnkocken Carina Brydling kl 17.00 i Gourmets monter. Carina guidar er bland utvalda guldprodukter och berättar om mathantverkarna bakom. Seminariet kostar 60 kronor.

Söndag 11:e november: Tomas Bergström från Jasiri Gård stoppar färskkorv kl 13.00 samt kl 15.00 på Gourmets scen. Öppet för alla. Tomas vann guld både för sin lammkorv i klassen färskkorv samt för sin lammpastej i klassen pastej/paté.

I Eldrimners monter kan du få information om certifierat mathantverk samt köpa med dig en guldpåse hem, med noga utvalda guldprodukter i...

Vi har några entrébiljetter kvar för journalister där även guldseminariet med smakprovning ingår! Först till kvarn!

Kontakta: Karin Sundström, pressansvarig Eldrimner - nationellt resurscentrum för mathantverk. 070-674 60 72, karin@eldrimner.com

www.eldrimner.com                          www.mathantverk.se

• carina brydling