Vilka mathantverkare i just ditt län tävlar i SM i Mathantverk 2012?

Guldmedaljörerna i SM i Mathantverk 2011

Vilka mathantverkare i just ditt län är med och tävlar i SM i Mathantverk 2012? Här är listan över samtliga deltagare från hela Sverige uppdelade per län.

SM i Mathantverk 2012 går av stapeln 6-7 september i Göteborg på Svenska mässan i samband med mässan Mitt Kök. Tävlingen äger rum för 16:e gången och det är här det avgörs vilka mathantverkare som ska koras med guldmedaljer för bästa och godaste hantverksmässiga produkter! En eminent jury ska bedöma 450 produkter inom 38 olika klasser och detta sker inför publik den 6 september kl 11-19. Prisutdelning äger rum den 7 september kl 15.30-17.30.

Arrangörer av SM i Mathantverk är Eldrimner - Nationellt resurscentrum för Mathantverk. Målet med SM i Mathantverk är att göra mathantverket känt och att stimulera dess utveckling. Tävlingen startade 1997, då med kategorierna ost, korv och sylt & marmelad. I  år tävlar 450 produkter indelade i 38 olika klasser! Utvecklingen av SM i Mathantverk sker i nära samarbete med Eldrimners experter, som hjälper till att utarbeta bedömningskriterier och tävlingsregler. Det finns även ett tävlingsråd med juryordförande och mathantverkare som arbetar med utvecklings- och regelfrågor. Läs mer på www.eldrimner.com.

För mer information kontakta: Karin Sundström, Eldrimner, 070-674 60 72, karin@eldrimner.com