SKAPA DIN EGEN YARNY OCH VISA UPP FÖR VÄRLDEN

Innan du ger dig ut på resan tillsammans med Yarny i Unravel bjuder spelets Creative Director, Martin Sahlin in dig till att skapa din egen version av den nya lilla karaktären. I en ny video ger Sahlin dig instruktioner om hur du skapar din egen Yarny med hjälp av ståltråd, garn och vanliga gem, precis som han gjorde under sin campingtur i Norrlands skogar. En beskrivning om hur du skapar din egen Yarny finns även på Unravels webbsida.

Yarny representerar banden som knyter samman människor och Sahlin uppmuntrar dig att dela med dig av din egen Yarny på @Unravel_Game via Facebook, Instagram och Twitter. Utvalda bilder kommer sedan att visas på en interaktiv karta som visar hur Yarnys kärlek spunnits över hela världen.

Unravel släpps den 9 februari till PC, PlayStation 4 och Xbox One.

• Underhållning

• yarny
  • unravel
  • coldwood

Electronic Arts (NASDAQ: EA) är världens ledande företag inom interaktiv underhållning. EA levererar spel, innehåll och onlinetjänster till uppkopplade konsoler, PC, mobiltelefoner och surfplattor. EA har mer än 300 miljoner registrerade spelare i över hela världen.

Under 2015 redovisade EA nettointäkter på 4,5 miljarder dollar. EA:s huvudkontor är beläget i Redwood City, Kalifornien, USA. Bland företagets finns flera kritikerrosade och bästsäljande spelserier som exempelvis The Sims™, Madden NFL, EA SPORTS™ FIFA, Battlefield™, Dragon AgeTM och Plants vs. ZombiesTM. För mer information om EA se www.ea.com/news

Christoffer Ring

Presskontakt Communications Manager EA SPORTS