SKAPA HOCKEYHISTORIA MED EA SPORTS NHL® 17

Electronic Arts Inc. (NASDAQ: EA) presenterade idag den kompletta listan med spelfunktioner för EA SPORTS™ NHL® 17 som börjar säljas i Sverige i höst till Xbox One och PlayStation®4. I NHL 17 kan du uppleva allt från det intensiva spelet på isen till att kontrollera en hel franchise. Med NHL 17 kan du skapa din egen hockeyhistoria oavsett hur du väljer att spela.

För komplett lista över nyheterna i NHL 17 se: EA SPORTS NHL® funktionssida. För ytterligare spelmaterial se info.ea.com.

I år levererar vi en ny och mer omfattande upplevelse till alla hockeyfans”, berättar Sean Ramjagsingh, Senior Producer, EA SPORTS NHL®. “Oavsett om du tävlar online i en EA SPORTS Hockey League-klubb eller om du spelar spelet för första gången, så har NHL 17 något att erbjuda alla hockeyfans” .

NHL 17 innehåller tre nya spellägen som för dig närmare sporten och låter dig leva ut dina innersta hockeyfantasier. Det nya Draft Champions-läget låter dig uppleva spänningen från en fantasydraft med snabba rundor och val av blivande storstjärnor. För första gången i EA SPORTS NHL®-historien kan du spela World Cup of Hockey-läget som tar dig till den globala hockeyscenen där du kan spela med dina svenska hockeyhjältar. Nästa generations Be a GM introducerar ett Franchise-läge där du får stå till svars inför ägarna och har total kontroll över laget och dess affärer – allt ifrån att hålla fansen nöjda till att ta hand om och utveckla hemmaarenan.

NHL 17 levererar en oöverträffad spelkontroll på varje centimeter av isen. Det nya Net Battle-systemet låter dig kämpa för att vinna utrymme i den viktiga ytan framför målet – både i offensiven och defensiven. Med Reactionary Save Intelligence kan de verklighetstrogna målvakterna, som både ser ut som och uppträder som verklighetens original, läsa spelet och reagera med en atletisk reflexräddning eller göra sig stora för att skära av vinklar. Förbättrad tacklingsmekanik, bättre passningar och skridskoåkning ger dig full kontroll på rinken. Med de nya målgesterna försätter du publiken i extas och gör dina största hockeyögonblick ännu mer minnesvärda.

Fansens favoritspellägen erbjuder nu ett större djup, nya hockeyupplevelser och de bästa anpassningsmöjligheterna någonsin. EA SPORTS Hockey League (EASHL) introducerar ett nytt Player Rank progression-system som gör att du kan låsa upp anpassningsföremål till din spelare, lag eller arena. Den nya Team Editor-funktionen låter dig anpassa och förstärka ditt lags identitet med hjälp av bland annat logotyper och färger. Eller varför inte prova på den nya arenaskaparen i EASHL och i franchise-läget där du kan skapa hemmaarenan du alltid drömt om?

Till sist – oavsett om du tävlingsspelar online eller spelar NHL-serien för första gången, kommer den nya generationen av Visual On-Ice Trainer- och tränarfeedback-funktionerna att ge dig verktygen för att finslipa dina färdigheter ute på isen.

Förra månaden röstade miljontals fans för att få fram den spelare som kommer att pryda omslaget av NHL 17. Vem det blev avslöjar vi i samband med 2016 års NHL Awards™ som går av stapeln i Las Vegas den 22 juni.

Passa även på att bli en EA SPORTS NHL® 17 Insider för att få senaste nytt, nya trailers, bakom kulisserna-videos, exklusivt spelinnehåll mer mera.

Med Play First Trials kan alla EA Access*-medlemmar (endast Xbox One) provspela NHL 17 innan den svenska releasen. Mer information kommer inom kort.

*VILLKOR OCH BEGRÄNSNINGAR GÄLLER. SE EA.COM/EAACCESS/TERMS FÖR MER INFORMATION.

** Innehållet är tillgängligt beroende på tillgång.

NHL17 är under utveckling i EA Vancouver-studion och har ej ännu granskats av PEGI. NHL 17 kommer att släppas till Xbox One och PlayStation®4. Gilla EA SPORTS NHL® på Facebook och följ oss på Twitter.

• Underhållning

• ea sports nhl 17

EA SPORTS™ är ett av världens ledande varumärken inom sportunderhållning med bästsäljande titlar, prisbelönt interaktiv teknologi, tjänster för fans och digitala upplevelser på flera olika spelplattformar. EA SPORTS skapar uppkopplade upplevelser som levererar sportens alla känslor och drama via branschledande sportspel som exempelvis Madden NFL, EA SPORTS FIFA, NHL®, NBA LIVE, Rory McIlroy PGA TOUR®, SSX™ och EA SPORTS UFC®.

NHL® 17 är en produkt med officiell licens från NHL och NHLPA.

NHLPA och NHLPA-logotypen är varumärken som tillhör National Hockey League Players 'Association. © NHLPA. Alla rättigheter förbehålls

NHL och NHL-skölden är registrerade varumärken och NHL Awards och dess logotyp är varumärken som tillhör National Hockey League. NHL och NHL-lagens varumärken tillhör NHL.

© NHL 2016 alla rättigheter förbehålls.

Om Electronic Arts

Electronic Arts (NASDAQ: EA) är världens ledande företag inom interaktiv underhållning. EA levererar spel, innehåll och onlinetjänster till uppkopplade konsoler, PC, mobiltelefoner och surfplattor. EA har mer än 300 miljoner registrerade spelare över hela världen.

Under 2015 redovisade EA nettointäkter på 4,5 miljarder dollar. EA:s huvudkontor är beläget i Redwood City, Kalifornien, USA. Bland företagets finns flera kritikerrosade och bästsäljande spelserier som exempelvis The Sims™, Madden NFL, EA SPORTS™ FIFA, Battlefield™, Dragon AgeTM och Plants vs. ZombiesTM. För mer information om EA se www.ea.com/news

EA, EA SPORTS, The Sims, Dragon Age, Plants vs Zombies, BioWare, Origin och Battlefield är varumärken som tillhör Electronic Arts Inc. och/eller dess dotterbolag. John Madden, NFL och FIFA tillhör sina respektive ägare och används med tillstånd.

Christoffer Ring

Presskontakt Communications Manager EA SPORTS