​Elgiganten firar 1 miljon klubbmedlemmar

Elgigantens kundklubb har passerat den första drömgränsen på 1 miljoner kundmedlemmar och tackar för förtroendet med storslagen klubbhelg med extra många prispressade erbjudanden. Nu fortsätter satsningen mot nya drömgränser med nya exklusiva samarbeten och klubberbjudanden som medlemmarna själva är med och bestämmer.

Elgiganten Kundklubb lanserades i oktober 2016 med målsättningen att lära känna kunderna bättre och på så sätt stärka relevansen i sin kommunikation och sina erbjudanden och öka kundnöjdheten.

– Vår satsning på en kundklubb gynnar både kunderna och oss själva. Som medlem får du ta del av exklusiva erbjudanden och det är något dom verkligen uppskattar. Våra siffror visar att kundnöjdheten är högre bland våra klubbmedlemmar än bland icke-medlemmarna och det är precis det kundklubben syftar till. Vår fortsatta framgång bygger på nöjda och återkommande kunder, säger Andreas Einesson, CRM- och Kundklubbsansvarig på Elgiganten.

Medlemskapet i Elgigantens Kundklubb är kostnadsfritt och kortlöst. En gång i månaden får medlemmarna ett nyhetsbrev med månadens erbjudanden, något som medlemmarna själva är med och bestämmer.

– Närmare 30.000 medlemmar engagerar sig och väljer att aktivt gå in rösta fram nya klubberbjudanden varje månad och det är en siffra som ökar stadigt. Det är helt fantastiskt och gör våra erbjudanden mer relevanta, säger Andreas Einesson.

Nu fortsätter klubbsatsningen mot nya drömgränser med fokus på exklusiva samarbeten, tjänster och innehåll.

– Hemelektronik är vår absoluta styrka men många av dessa produkter blir ännu bättre med ett starkt innehåll och bra streamingtjänster. Därför ger kundklubben även mervärdet i form av erbjudanden hos våra samarbetspartners som exempelvis C More, där klubbmedlemmarna kan ta del av filmer, serier, tv-program och sport till rabatterat pris. Vår bedömning är att möjligheten att erbjuda helhetslösningar med både hård- och mjukvara kommer att vara viktigt för kunderna och kundnöjdheten framöver, säger Andreas Einesson.