Elgiganten har årets nätbutik 2016

Prisjakts medlemmar och besökare har för tredje året i rad röstat fram Elgiganten till årets bästa nätbutik i kategorin ”Ljud, Bild och Foto”, med motiveringen:

"Elgiganten vinner i kategorin Ljud, bild och foto 2016. Förra året vann de Ljud och bild men levererar alltså ypperlig service även när det kommer till kameror. För teknikintresserade och entusiaster är alltså Elgiganten en butik i särklass."

– Vi ser hur nätbutiken blir allt viktigare för att informera sig inför köp och det gäller alldeles oavsett om kunden väljer att slutföra köpet på nätet eller i fysisk butik. Då känns det extra bra att få just den här utmärkelsen som faktiskt baseras på kundernas omdömen. Vi jobbar ständigt med att utveckla nätbutiken för att förhöja upplevelsen och förenkla köpprocessen för våra kunder och har också blivit bättre att möta kunderna med ett och samma erbjudande och helhetslösning både online och i butik, säger Jimmie Pettersson, E-handelsansvarig på Elgiganten.

Så här har omröstningen gått till
:
Omröstning: Mellan 1:e november och 30:e november kunde medlemmar och besökare på Prisjakt rösta på sina favoritbutiker för årets utmärkelse inom varje utvald kategori.