Elgiganten inviger årets upplaga av DreamHack Winter

Den 24 november är DreamHack Winter 2022 tillbaka med Elgiganten som huvudsponsor. DreamHack Winter som anordnas på Elmia i Jönköping väntar enormt många spelintresserade besökare – såväl amatörer som e-sportsproffs. Med fler än 50 000 besökare och 10 000 uppkopplade datorer är gamingfestivalen störst i världen.

Sedan juni 2020 är Elgiganten nordisk huvudsponsor till DreamHack. I år presenterar Elgiganten ett unikt butikskoncept på hela 900 kvm. Här kan besökarna handla i en enorm elektronikbutik med attraktiva erbjudanden – skräddarsytt för gamingfestivalen.

- DreamHack Winter är en plats för gemenskap och glädje som vi vill att fler ska få uppleva. Därför ser vi det som en självklarhet att vara DreamHacks huvudsponsor för de kommande åren. Tillsammans med DreamHack vill vi utveckla eventet på många olika plan och vi hoppas att besökarna blir nöjda över årets upplaga, säger Alexander Åberg, ansvarig för gaming på Elgiganten.

Intresset för DreamHack Winter i år är glödhett och redan nu har gamingfestivalen både en helt fullbokad expo och fullbokade LAN-platser. Något som många besökare inte vill missa är finalerna i ESL Impact och Rainbow Six Major som lockar stor publik. Elgiganten kommer även anordna egna tävlingar och spännande aktiviteter.

- Den mycket populära programpunkten ”1337” återvänder till Dreamhack Winter, där vi varje dag kl. 13.37 anordnar en giveaway där produkter för stora summor kastas ut i publikhavet. Tillsammans med 150 kreatörer kommer även våra ambassadörer Matinum, L22 och Wgranaten samt våra egna gamingprofiler finns på plats, säger Alexander Åberg.

Mer information om sponsorskapet finns på: elgiganten.se/gaming

• gaming

• Jönköping

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. 2018 utsågs Elgiganten till ”Årets Butikskedja” vid handelsgalan Retail Award som arrangeras av Svensk Handel. Två år senare, 2020, utsågs de till "Årets Arbetsgivare" på samma gala.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3,200 anställda samt 176 butiker och varuhus. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2019/2020 uppgick koncernens omsättning till 41,8 miljarder NOK. I Norden finns det totalt 415 varuhus och ca 11,000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Currys Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

Elgiganten.se, Elkjop.no eller Currys.co.uk