Elgiganten inviger i Hudiksvall

Elgiganten fortsätter att investera i nya och moderna varuhus. Idag, tisdag den 25 april, öppnas dörrarna till det nya varuhuset i Hudiksvalls nya handelsplats Medskog.
– Moderniseringen av våra varuhus hänger tätt ihop med vår kundfokus och dagens invigning är egentligen
det första steget av två i vår satsning i Hudiksvall, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

– Den snabba tekniska utvecklingen och komplexiteten i våra produkter har stärkt betydelsen för varuhusen med sin möjlighet till personlig hjälp och vägledning. Många kunder vill klämma och känna på produkten och prata med en expert innan man tar det slutgiltiga beslutet. Att investera i varuhusen är att investera i bra service och en bra upplevelse för våra kunder, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

Dagens invigning är det första steget av två i Elgigantens satsning i Hudiksvall.

– Vi har en väldigt positiv utveckling i båda våra butiker i Hudiksvall och senare i år väntar en ombyggnation av butiken i gallerian Guldsmeden. Det händer väldigt mycket i staden i stort och med de satsningar vi gör under året hoppas vi självklart att utöka upptagningsområdet och bli ännu mer lättillgängliga för ännu fler. Vår målsättning är att kunderna ska se oss som det första valet när de ska handla sina kök, vitvaror och hemelektronik, säger Niclas Eriksson.

Genom flytten kan Elgiganten erbjuda ett bredare sortiment med fler utställningsprodukter och möjlighet att testa produkterna innan köp. Här finns även en helt ny avdelning där kunderna kan få hjälp med service, tjänster och support.

– Vi kommer även att lägga lite extra fokus på försäljningen till företagarna på orten. Företagsaffären är ett av våra snabbast växande affärsområden och vi vet av erfarenhet att våra långa öppettider är en stor fördel för till exempel egenföretagare som därmed slipper ta av dyrbar arbetstid för att handla ny skrivare, kaffemaskin, mobiltelefoner eller datorer till företaget, säger Niclas Eriksson.

Nya Elgiganten i Hudiksvall invigs klockan 08:00, tisdag den 25/4, i handelsområdet Medskog.

Varuhuset är drygt 1000 kvadratmeter stort och erbjuder ett brett sortiment av hemelektronik, kök och vitvaror. Satsningen på nytt varuhus har skapat fyra nya arbetstillfällen på orten.