​Elgiganten öppnar i Höganäs!

Det har blivit dags för Elgiganten att öppna sin 172:e butik! På bottenvåningen i höghuset på Köpmansgatan i Höganäs öppnades idag Elgiganten Phonehouse. Med det centrala läget blir Elgiganten nu ännu mer lättillgängliga för sina kunder.

Med ett utbud som fokuserar på den mobila livsstilen med mobiltelefoner/smartphones, hörlurar, högtalare, surfplattor och mobiltillbehör, hoppas Elgiganten kunna möta den ökade efterfrågan. Som återförsäljare av alla de stora operatörerna kan både privat- och företagskunder få operatörsoberoende rådgivning och hjälp till den bästa abonnemangslösningen.

–Telefonen fyller en allt viktigare roll i våra liv och här är det vår uppgift att möta kundernas behov av både hårdvara, tjänster, rådgivning och abonnemang, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.

• Bygg, fastighet

Elgiganten är en av Sveriges ledande varuhuskedjor inom hemelektronik, vitvaror och kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. 2018 utsågs Elgiganten till ”Årets Butikskedja” vid handelsgalan Retail Award som arrangeras av Svensk Handel.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3.200 anställda och 165 butiker och varuhus. Här ingår även våra Elgiganten Phone House-butikerna som du hittar i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2017/2018 uppgick koncernens omsättning till 37,3 miljarder NOK. I Norden finns totalt 415 varuhus och ca 11.000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Dixons Carphone Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.