Elgiganten tar tempen på årets julhandel – presenterar topplista 2022

Julen närmar sig och redan idag kan Elgiganten presentera listan med vilka julklappar som svenskarna köpt mest hos elektronikkedjan veckorna före jul. Topplistans produkter väntas skapa både familjeunderhållning och nya matupplevelser under julen. Airfryern är en ohotad favorit, enligt Elgigantens lista över de mest sålda produkterna.

Hårda klappar fortsätter att vara populära även i år där nya generationens gamingkonsoller, smart belysning och airfryers får samsas under granen. Nylanserade Google Pixel 7-modellen, som Elgiganten säljer exklusivt, samt brusreducerande hörlurar är också produkter som sticker ut under årets julhandel.

- Elgiganten vet vad gamern, musikfantasten och matentusiasten får i julklapp. Det är en mix av underhållande och smarta produkter som kommer att ligga under granen i år, säger Linnea Cederquist, PR- och kommunikationsansvarig på Elgiganten Sverige.

Elgiganten ser ett ökat tryck online när dagarna mot jul räknas ner, trots att julhandeln börjat extra tidigt i år. Även om online-handeln är stor ser hemelektronikkedjan att allt fler kunder vill ha guidning kring valet av energieffektiva produkter – som till exempel airfryer eller belysning med smart styrning.

Årets mest köpta julklappar hos Elgiganten 2022

• Airfryer
    • Gamingkonsoller
    • Premiummodell av smartphone
    • Brusreducerande hörlurar
    • Smart belysning

Till de mest sålda julklapparna bjuder Elgiganten på julrim. Hitta fler av Elgigantens julklappsrim till hårda julklappar här.

Krispigt, gott och riktigt hett.
    Dessutom nästan helt utan fett.
    Fettfritt ös och riktigt gott,
    f
    ritera snabbt utan flott.

• julhandel
    • tips
    • hemelektronik

Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror samt kök och är ett av de bolag som omsätter mest inom detaljhandeln. 2018 utsågs Elgiganten till ”Årets Butikskedja” vid handelsgalan Retail Award som arrangeras av Svensk Handel. Två år senare, 2020, utsågs de till "Årets Arbetsgivare" på samma gala.

Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 3,200 anställda samt 176 butiker och varuhus. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i stadskärnor och gallerior över hela landet.

Elkjøp-koncernen, där Elgiganten ingår, är ett av Nordens största detaljhandelsföretag, med verksamhet i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Island, Grönland och Färöarna. Räkenskapsåret 2019/2020 uppgick koncernens omsättning till 41,8 miljarder NOK. I Norden finns det totalt 415 varuhus och ca 11,000 medarbetare. Samtliga varuhus i Norden får sina produkter från det 107.000 kvm stora Nordiska Distributionscentret i Jönköping.

Elkjøp-koncernen ägs av brittiska Currys Plc - en av Europas största återförsäljare av hemelektronik.

Elgiganten.se, Elkjop.no eller Currys.co.uk