ELITE HOTELS ÖPPNAR SOMMARENS GLASSIGASTE NYHET  – STORANS GLASSBAR

ELITE HOTELS ÖPPNAR SOMMARENS GLASSIGASTE NYHET – STORANS GLASSBAR

Till sommaren får Jönköping ett svalkande tillskott – en glassbar mitt på Hotellplan utanför Elite Stora Hotellet i Jönköping. Storans Glassbar är ett samarbete med Grenna Glass och Gårdsrosteriet, som tillsammans med Elite Stora Hotellet satsar på att bjuda besökare på egentillverkad glass och lokalrostat kaffe mitt på kajen.

Hotellplan utanför Elite Stora Hotellet i Jönköping är en yta invid Vätterns södra strand som vanligtvis står odisponerad. Efter förra årets sommarsuccé med pop up-restaurangen 38 grader, ett samarbete mellan Tom Jallow, Röshults och Elite Stora Hotellet, väljer man nu att återigen bjuda jönköpingsborna på en smakupplevelse.

”Inför sommaren ville vi bjuda Jönköping på en somrig upplevelse. När vi gör en satsning är det dock viktigt för oss att den bidrar till att skapa en attraktiv stadskärna, och tillföra något till staden och oss alla som bor här. Tanken om en glassbar har funnits med länge, och när vi fick möjligheten att realisera idén tillsammans med bra leverantörer av högkvalitativa produkter som vi själva tycker mycket om, var det en självklarhet att årets nyhet skulle bli Storans Glassbar”, berättar Gustav Kalogirou, Hotelldirektör, Elite Stora Hotellet i Jönköping.

I Storans Glassbar kommer gäster att kunna njuta av lokalt producerade produkter, som är en del av Elite Stora Hotellets satsning på att främja lokala aktörer.

”Det känns jättekul att få vara en del av initiativet som satsar på inhemska producenter och hundra procent kvalitet. Från lokalrostat kaffe till egentillverkad glass. Det kommer bli en succé!”, säger Anders Ahlenius, Grundare av Grenna Glass.

Glassbaren öppnar den 1 juni och håller öppet fram till och med den 21 augusti. Men redan under Jönköpings Marknad den 27-28 maj smygöppnar man Storans Glassbar för den som inte kan hålla sig till tåls.

"Detta kommer helt klart bli årets kaf(f)éupplevelse! Kombinationen av högkvalitativa lokalproducerade produkter och sommarens kanske härligaste plats vid kajkanten, hoppas vi kommer göra Storans Glassbar till sommarens ställe att hänga på”, berättar Ingo Deters, Delägare av Gårdsrosteriet.

För mer information, vänligen kontakta:

David Halldén, VD och Koncernchef, Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Gustav Kalogirou, Hotelldirektör, Elite Stora Hotellet i Jönköping, gustav.kalogirou@elite.se

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober förra året öppnades The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet Ad Astra by Elite väntas öppna under senhösten 2022. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår Vana Spa med tillhörande Rooftop by Vana, samt restaurangkedjan Paolos och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se

Gustav Kalogirou

Hotelldirektör, Elite Stora Hotellet i Jönköping