Jessica Carlde, hotelldirektör för Elite Palace Hotel i Stockholm.

ELITE HOTELS TUNGA VÄRVNING: TILLSÄTTER JESSICA CARLDE SOM HOTELLDIREKTÖR FÖR NY STOCKHOLMSSATSNING

I den pittoreska stadsdelen Vasastan i centrala Stockholm pågår byggnationen av Elite Hotels of Swedens senaste satsning. I det befintliga hotellet Elite Palace Hotel skapas nu en ny slags hotellupplevelse där man efter årsskiftet öppnar dörrarna till en rad spännande nyheter med fokus på välmående, avkoppling och underhållning. Till rollen som hotelldirektör kliver nu Jessica Carlde in för att leda arbetet – och sätta hotellet på kartan som en av Stockholms bästa hotellupplevelser.

Med Brunnsviken som granne och ett stenkast från natur, kultur och shopping har Elite Palace Hotel kommit att bli en välbesökt destination för såväl Vasastansbor som mer långväga gäster och affärsresenärer. År 2020 fick hotellet ett nytt Vana Spa, hotellkoncernens egen spaupplevelse ritad av den renommerade arkitekten Per Öberg. Som en del av arbetet med att bygga fantastiska gästupplevelser läggar man nu i ytterligare en växel. Under nästa år rullar man ut en rad nyheter som sträcker sig från möten, gastronomi och underhållning – till ett helt nytt våningsplan med plats för bland annat några av de hundra nya rum som nu tar form, och därmed gör Elite Palace Hotel till koncernens hittills största hotell i antal rum räknat. I samband med arbetet har man rekryterat Jessica Carlde till posten som hotelldirektör.

”Vi är oerhört glada över att få välkomna Jessica som hotelldirektör för Elite Palace Hotel! En stark ledare med mångåriga erfarenhet, spetskompetens och ledaregenskaper som kommer väl till pass när vi nu skapar en alldeles unik destination med minnesvärda upplevelser i fokus”, säger David Halldén, VD och koncernchef på Elite Hotels of Sweden.

Jessica kommer närmast från Quality Hotel Arlanda XPO där hon i rollen som VD möjliggjorde en fantastisk resa för hotellet, som bland annat stod värd för Regeringskansliets sammankomster när Sverige var ordförande i EU:s ministerråd tidigare i år. Med en gedigen erfarenhet inom hotellindustrin har hon en rad tunga positioner på sitt cv. Bland annat som VD för såväl Comfort Hotel Stockholm som Quality Hotel Nacka, och har utöver det en imponerande bakgrund inom försäljning, möten och event. Men också av att utveckla befintliga verksamheter och bygga fantastiska upplevelser för sina gäster. Nu har hon lämnat sitt senaste uppdrag för Elite Hotels nya spännande Stockholmssatsning där hon kommer att leda arbetet med att skapa en av Stockholms bästa hotellupplevelser.

”Att få vara med på denna spännande resa är en utmaning och möjlighet som jag känner mig oerhört förväntansfull över, men samtidigt både ödmjuk inför och tacksam över att få vara en del av. Tillsammans med mitt fantastiska team ser jag fram emot att få sätta det nya Elite Palace Hotel på Stockholmskartan och bidra till hotellets fortsatta framgång och utveckling”, berättar Jessica Carlde, hotelldirektör för Elite Palace Hotel.

Med en gedigen erfarenhet av att leda stora förändringsprojekt i form av ny- och ombyggnationer, samt av att skapa exceptionella gästupplevelser med kundnöjdhet i fokus, har hon alla de egenskaper som krävs för att framgångsrikt bygga, lansera och driva hotell. Men också av att bygga välfungerande team. Något som står högst upp på Jessicas agenda.

”Jag är intresserad av människor och min nyfikenhet gör att jag ofta finner styrkor och ser potentialen i vad individen kan utvecklas i. För mig är mina medarbetare det allra viktigaste och min huvudsakliga uppgift är därför att stötta mitt team, ge dem rätt förutsättningar för att utvecklas samt genom tydligt uppsatta mål och fokus på resultat, nå framgång tillsammans. Stora som små framgångar ska firas, för en ökad arbetsglädje. Nöjda medarbetare skapar i sin tur en ökad servicegrad vilket bidrar till fantastiska gästupplevelser där kundnöjdhet är det yttersta kvittot på en välmående organisation”, säger Jessica Carlde, hotelldirektör för Elite Palace Hotel.

För mer information, vänligen kontakta:

David Halldén, VD och koncernchef, Elite Hotels of Sweden: david.hallden@elite.se

Jessica Carlde, hotelldirektör; Elite Palace Hotel: jessica.carlde@elite.se

Regioner

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 25 orter i Sverige. I oktober 2021 öppnade The Wood Hotel by Elite i Skellefteå, och det senaste tillskottet Ad Astra by Elite öppnade i november förra året. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår Vana Spa med tillhörande Rooftop by Vana, samt restaurangkedjan Paolo’s och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se

Jessica Carlde

Hotelldirektör Elite Palace Hotel, Stockholm