ELITE HOTELS LANSERAR ETT NYTT LEKFULLT KONCEPT – PALACE PLAYGROUND

ELITE HOTELS LANSERAR ETT NYTT LEKFULLT KONCEPT – PALACE PLAYGROUND

Elite Hotels of Sweden introducerar Palace Playground, ett fantasifullt lekrum på Elite Palace Hotel i Stockholm – helt designat för att ge hotellets yngsta gäster en fantastisk hotellupplevelse. Palace Playground som öppnar den 20 mars, erbjuder allt från bollhav till biograf, och är ytterligare ett tillskott till hotellets familjevänliga utbud. Med sitt centrala läge i Vasastan, tar Elite Palace Hotel ett nytt steg mot att skapa en oförglömlig upplevelse för hela familjen.

Elite Hotels of Sweden, Sveriges största familjeägda hotellverksamhet, utökar nu sitt exklusiva utbud genom en skräddarsydd upplevelse för de yngre gästerna – Palace Playground. Ett nyskapande koncept fantasifullt designat i två plan med bollhav, biograf, leksakskafé, mysiga krypin, spel, pyssel och en walk in closet fylld med utklädningskläder. Genom att erbjuda en unik upplevelse för barnen kan föräldrarna samtidigt njuta av hotellets premiumfaciliteter, däribland Vana Spa.

"Vi på Elite Palace Hotel strävar alltid efter att överträffa våra gästers förväntningar och skapa minnesvärda upplevelser. Med introduktionen av Palace Playground tar vi vårt engagemang för familjevänlighet till en ny nivå. Vi förstår vikten av att våra yngsta gäster känner sig lika välkomna och omhändertagna som de vuxna. Palace Playground är inte bara en plats för lek och skoj, utan en symbol för vår filosofi att varje gäst, oavsett ålder, ska känna sig som en hedersgäst under sin vistelse hos oss. Vi ser fram emot att välkomna familjer till denna unika och inspirerande miljö, där glädje och kreativitet står i centrum", säger Jessica Carlde, General Manager, Elite Palace Hotel.

Palace Playground erbjuder barnpassning i en trygg miljö som ett komplement till hotellets helhetskoncept. Denna unika service tillgodoser både vuxna och barns behov genom att erbjuda barnpassning för de yngre gästerna. Besökare behöver inte vara boende på hotellet för att dra nytta av denna omtänksamma tjänst, utan kan exempelvis vara spagäster på Vana Spa. Alla är välkomna att använda Palace Playground och bidra till en harmonisk atmosfär för både vuxna och barn. Hotellet erbjuder flexibla bokningsalternativ där gästerna kan boka upp till 2 timmars barnpassning. Miljön är anpassad för barn från 4 år och uppåt, och antalet barn regleras för att undvika för stora grupper och säkerställa en trygg och rolig upplevelse.

Elite Palace Hotel, beläget vid St. Eriksgatan nära Vanadisplan i Vasastan, lanserade nyligen ett flertal härliga familjerum och har tillsammans med sitt centrala läge och exceptionella faciliteter så som Vana Spa kommit att bli en favorit bland såväl Vasastansbor som mer långväga gäster. Beläget intill fridfulla Hagaparken och Brunnsviken, erbjuder hotellet närhet till huvudstadens alla attraktioner, inklusive shopping och mysiga restauranger, barer och kaféer inom gångavstånd.

Genom att införa Palace Playground stärker Elite Palace Hotel sitt premiumkoncept att erbjuda gästerna en komplett och bekymmersfri upplevelse. Genom att kombinera lyxigt boende med omtanke om hela familjen, positionerar sig hotellet som en attraktiv destination. Deras helhetskoncept kommer att fortsätta att utvecklas under hösten 2024, vilket ytterligare befäster Elite Palace Hotels ställning som en komplett destination i centrala Stockholm.

För mer information om Palace Playground, besök elite.se.

Koncept: Anna af Sillén, Elite Hotels of Sweden

Arkitekter: Skuggan

Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellverksamhet med hotell på 26 orter i Sverige. I november 2022 öppnade Ad Astra by Elite, och det senaste tillskottet Hotell Mårtensson blev en del av Elite Hotels i januari 2024. Ytterligare hotell byggs i Kiruna med öppning 2024. I koncernen ingår Vana Spa med tillhörande Rooftop by Vana, samt restaurangkedjan Paolo’s och Sveriges ledande gastropubkedja, The Bishops Arms. För mer information, besök www.elite.se

Jessica Carlde