Ema Paljevic vinner Månadens Spelare

Ema Paljevic vinner Månadens Spelare

Jitex BK:s Ema Paljevic har blivit utsedd till Månadens Spelare i Elitettan efter en synnerligen stark septembermånad från både henne och laget. Hon får 10 000 kronor från Svenska Spel att skänka till valfritt samhällsengagemang.

Motivering: Fyra matcher, tre segrar och en oavgjord i september. Jitex har verkligen fått fart under benen och Paljevic mest av alla. Med sex mål på fyra matcher ligger hon just nu trea i skytteligan med sina 15 mål.

Jag är glad och stolt över att bli månadens spelare! Det är skönt att få ett kvitto på att allt hårt jobb jag och laget gör lönar sig. Stort tack för nomineringen och priset, säger Ema Paljevic.

Månadens Spelare tilldelas 10 000 kronor av Svenska Spel, pengar som ska gå till ett till valfritt CSR-projekt i klubben. Sara Pettersson, sponsringsansvarig på Svenska Spel, betonar vikten att ge tillbaka till idrotten.

Som Sveriges största idrottssponsor vill Svenska Spel ta ansvar för hela resan, från gräsrotsnivå till yppersta eliten. Men fotbollen kan också påverka samhället som stark och enande kraft. Därför känns det extra roligt att dela ut det här priset som dels hyllar de bästa, dels direkt stärker klubbarnas CSR-arbete, säger Sara Pettersson.

Ema Paljevic och Jitex BK skänker vinstpengarna till Barncancerfonden.

För ett par år sedan gick en ung tjej i föreningen bort alldeles för tidigt. Därför känns det självklart att skänka pengarna till barncancerfonden. Jag vill kunna hjälpa människor i den mån jag kan och stötta dem som är i behov av det, säger Ema Paljevic.

Elitfotboll Dam utser varje månad Månadens Spelare i Elitettan. Vinnaren utses av en jury bestående av seriens lagkaptener samt representanter från media och partner.